Visszatérések
A Kínai Nagydíjat is elhomályosító kérdések és feltételezések láttak napvilágot a Manamában megrendezésre kerülő Bahreini futam miatt. Aggasztó hírek, s képek, videók kerültek ki a nemzetközi sajtóba, miszerint az ott élők nem látnák szívesen a száguldó cirkusz tagjait. A politikai ügyeskedések, felkelések és lázadások árnyékában végül megrendezésre került a szezon negyedik futama.
A perzsa-öbölbeli arab királyságban 2004 óta rendeznek futamot és mivel a pálya a sivatag közepén terül el a csapatok és pilóták egyaránt komoly küzdelmet folytatnak a hőséggel és homokkal. Hivatalos besorolás versenypálya, Forma 1-en kívül GP 2 futamokat rendeznek az arab országban. Az ott uralkodó alkoholtilalom miatt az első három helyezett rózsavízzel koccinthat a díjkiosztás során. Az új pályákhoz hasonlóan (maláj, török, kínai nd. ) az arab aszfaltcsíkot is a német Hermann Tilke tervezte. A pálya 5412 méter hosszú, maga a verseny 57 körös lesz.
A perzsa-öbölbeli arab királyságban 2004 óta rendeznek futamot és mivel a pálya a sivatag közepén terül el a csapatok és pilóták egyaránt komoly küzdelmet folytatnak a hőséggel és homokkal. Hivatalos besorolás versenypálya, Forma 1-en kívül GP 2 futamokat rendeznek az arab országban. Az ott uralkodó alkoholtilalom miatt az első három helyezett rózsavízzel koccinthat a díjkiosztás során. Az új pályákhoz hasonlóan (maláj, török, kínai nd. ) az arab aszfaltcsíkot is a német Hermann Tilke tervezte. A pálya 5412 méter hosszú, maga a verseny 57 körös lesz.
Már pénteken biztossá vált, ezen a futamon, ha lehet még nagyobb szerepe lesz a gumistratégiának, mint egy héttel ezelőtt Kínában. Ahol ékes, ám de negatív példát láthattunk arra, hogy az idei Pirellik egy kör alatt drasztikusan elfogyhatnak a versenyző alatt…
A kvalifikáció első részében aztán legnagyobb meglepetésre a német Schumacher nem jutott tovább a Q2-be, elmondás szerint DRS problémák miatt… A „nagyok” gond nélkül mentek tovább, a második felvonásban viszont óriási küzdelem alakult ki. A Ferrain kívül a Lotus istállónál is a csapattárs búcsúztatta kollegáját. Elsőre kissé sokkoló volt, hogy a gyorsaságát megvillantó E20-at vezető Kimi Räikkönen nem fért be a top 10-be, de a gumitaktika miatt még nem volt veszve semmi.
Az időmérő utolsó 10 percében meglepő eredmények születtek. A regnáló világbajnok, Sebastian Vettel megszerezte pályafutása 31. pole pozícióját, úgy, hogy egy nappal korábban koránt sem voltak biztosak a Red Bullnál, hogy egyáltalán az első sorokba jutnak. Minden esetre szép munka Seb! Mellőle a McLarent hajtó Hamilton indul majd, a második sorban, ismét Red Bull –McLaren felállás: Webber és Button személyében. Meglepetésként, a STR hajtó Daniel Ricciardo a harmadik sorba kvalifikálta magát, az enstoni alakulat, francia versenyzője, Roamin Grosjean elé.
A másnapi futamra rengeteg kérdés merült fel, a három, talán legfontosabb: Mire lesz képes az első helyről rajtoló Sebastian Vettel? Mire lesz képes a középmezőnyből induló Kimi Räikkönen? Illetve, melyik csapat tud, a legjobban sáfárkodni a fen maradó gumi szettekkel… ?
Bahreini Nagydíj
Az időmérő edzés végeredménye
A rajt balesetmentesen zajlott le, meglepetésként a Ferrari pilótája, Massa régi fénykorát idéző startot mutatott be. Roamin Grosjean szintén remekelt, pár körön belül a francia versenyző dobogós helyen haladt. A másik Lotust hajtó finn világbajnok is megmutatta félelmetes reflexeit, a 9. körre már ötödikként fordult. Sebastian kényelmesen építette előnyét Hamilton és Webber, majd Hamilton és Grosjean előtt. A kerékcserén nagyon korán, már a kilencedik körben megkezdődtek, s ezzel Lewis balszerencséje is. A hátsó kerékanyával gondok voltak, így két helyet veszítve tudott csak visszahajtani Button és Alonso mögé.
Webber pár kör ereéig újra dobogóért futott, csakhogy a félelmetes tempót diktáló Räikkönen erőlködés nélkül előzte meg, s vette üldözőbe csapattársát. Két körrel később a két Lotus helyet cserélt, a finn megelőzte a franciát.
A második boxlátogatás után az első helyen haladó Vettel és a mögötte hajtó Räikkönen közt folyamatosan csökkent a távolság, az E20 kegyetlen gyorsasággal rótta a köröket Kimi kezei közt. Őket Grosjean és Webber követte, leszakadva a két él menőktől. Lewis második cseréje sem volt problémamentes ennek (is) hatására Button, Rosberg, Alonso, Massa, mögött haladt csak.
A 39. körben történő utolsó kerékcserére Seb és Kimi egyszerre érkezett, ám az enstoni alakulat nem tudott olyan gyorsan abroncsot váltani, mint az osztrákok, így Vettel megelőzte vezető helyét. A csere előtt Kiminek volt egy komoly támadása a regnáló bajnok ellen, ám az ideális ívről lekerülve nem tudott elmenni mellette, bár szemmel látható volt a két autó közti különbség. Csakhogy más dolog valakit utolérni, s megint más megelőzni, ráadásul a két világbajnok tökéletesen tudja, hogy kell védekezni a támadások ellen…
Räikkönen a verseny utolsó szakaszában már nem tudta újra befogni a Red Bull kétszeres bajnokát, a különbség hol nőtt, hol csökkent, a Pirelli kopásának nyomait követve. Így végül második helyen intették le, mögötte csapattársa ért célba harmadikként.
Webber maradt a negyedik helyen, Di Resta a használt abroncsokon azonban már nem tudta maga mögött tartani Rosberget, a skót versenyzőt Button is üldözőbe vette, de a britnek a hajrában defekt miatt plusz kiállást kellett végrehajtania, majd az utolsó előtt körben műszaki probléma miatt feladni kényszerült a versenyt. Button kiesésével Michael Schumacher egy pontot szerzett, a két Ferrari a 7. és a 9. helyen zárt, Alonso és Massa közé pedig Hamilton férkőzött be. S bár a végére Seb megnyugtató 3 mp-es előnnyel nyert, Räikkönen volt az egyetlen ember, aki tartani tudta a lépést Vettelel, volt, hogy tizedekre tőle, sőt mellette ment… és ez a jövőre nézve csak jót jelenthet…
Bahreini Nagydíj
A verseny végeredménye
2009 Spa után jó volt ismét dobogón látni a Sebastiant és Kimit, ráadásul az enstoni alakulat másik pilótája, Grosjean is letette névjegyét a nagyok között.
A regnáló világbajnok, futamgyőzelmével átvette a tabella vezetését, folytatás május 13-án Barcelonában, ám a három hetes szünetben megrendezésre kerül a három napos mugelloi év közbeni teszti. A Ferrari udvari pályájára több csapat újításokkal érkezik majd.


Milyen visszavágót tervezel Sebastian Vettel ellen azután, amit a dobogón csinált? Láttad a fotókat?
Kimi Räikkönen: Igen, láttam, és elég vicces volt. A visszavágóra remélem, elég hamar sor kerül. Első lépésben szerezzük meg a dobogó felső fokát, azt hiszem, ez jó indítás lenne.
Írta: Melcsi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése