Visszatérések
A Kínai Nagydíjat is elhomályosító kérdések és feltételezések láttak napvilágot a Manamában megrendezésre kerülő Bahreini futam miatt. Aggasztó hírek, s képek, videók kerültek ki a nemzetközi sajtóba, miszerint az ott élők nem látnák szívesen a száguldó cirkusz tagjait. A politikai ügyeskedések, felkelések és lázadások árnyékában végül megrendezésre került a szezon negyedik futama.
A perzsa-öbölbeli arab királyságban 2004 óta rendeznek futamot és mivel a pálya a sivatag közepén terül el a csapatok és pilóták egyaránt komoly küzdelmet folytatnak a hőséggel és homokkal. Hivatalos besorolás versenypálya, Forma 1-en kívül GP 2 futamokat rendeznek az arab országban. Az ott uralkodó alkoholtilalom miatt az első három helyezett rózsavízzel koccinthat a díjkiosztás során. Az új pályákhoz hasonlóan (maláj, török, kínai nd. ) az arab aszfaltcsíkot is a német Hermann Tilke tervezte. A pálya 5412 méter hosszú, maga a verseny 57 körös lesz.
A perzsa-öbölbeli arab királyságban 2004 óta rendeznek futamot és mivel a pálya a sivatag közepén terül el a csapatok és pilóták egyaránt komoly küzdelmet folytatnak a hőséggel és homokkal. Hivatalos besorolás versenypálya, Forma 1-en kívül GP 2 futamokat rendeznek az arab országban. Az ott uralkodó alkoholtilalom miatt az első három helyezett rózsavízzel koccinthat a díjkiosztás során. Az új pályákhoz hasonlóan (maláj, török, kínai nd. ) az arab aszfaltcsíkot is a német Hermann Tilke tervezte. A pálya 5412 méter hosszú, maga a verseny 57 körös lesz.
Már pénteken biztossá vált, ezen a futamon, ha lehet még nagyobb szerepe lesz a gumistratégiának, mint egy héttel ezelőtt Kínában. Ahol ékes, ám de negatív példát láthattunk arra, hogy az idei Pirellik egy kör alatt drasztikusan elfogyhatnak a versenyző alatt…
A kvalifikáció első részében aztán legnagyobb meglepetésre a német Schumacher nem jutott tovább a Q2-be, elmondás szerint DRS problémák miatt… A „nagyok” gond nélkül mentek tovább, a második felvonásban viszont óriási küzdelem alakult ki. A Ferrain kívül a Lotus istállónál is a csapattárs búcsúztatta kollegáját. Elsőre kissé sokkoló volt, hogy a gyorsaságát megvillantó E20-at vezető Kimi Räikkönen nem fért be a top 10-be, de a gumitaktika miatt még nem volt veszve semmi.
Az időmérő utolsó 10 percében meglepő eredmények születtek. A regnáló világbajnok, Sebastian Vettel megszerezte pályafutása 31. pole pozícióját, úgy, hogy egy nappal korábban koránt sem voltak biztosak a Red Bullnál, hogy egyáltalán az első sorokba jutnak. Minden esetre szép munka Seb! Mellőle a McLarent hajtó Hamilton indul majd, a második sorban, ismét Red Bull –McLaren felállás: Webber és Button személyében. Meglepetésként, a STR hajtó Daniel Ricciardo a harmadik sorba kvalifikálta magát, az enstoni alakulat, francia versenyzője, Roamin Grosjean elé.
A másnapi futamra rengeteg kérdés merült fel, a három, talán legfontosabb: Mire lesz képes az első helyről rajtoló Sebastian Vettel? Mire lesz képes a középmezőnyből induló Kimi Räikkönen? Illetve, melyik csapat tud, a legjobban sáfárkodni a fen maradó gumi szettekkel… ?
Bahreini Nagydíj
Az időmérő edzés végeredménye
A rajt balesetmentesen zajlott le, meglepetésként a Ferrari pilótája, Massa régi fénykorát idéző startot mutatott be. Roamin Grosjean szintén remekelt, pár körön belül a francia versenyző dobogós helyen haladt. A másik Lotust hajtó finn világbajnok is megmutatta félelmetes reflexeit, a 9. körre már ötödikként fordult. Sebastian kényelmesen építette előnyét Hamilton és Webber, majd Hamilton és Grosjean előtt. A kerékcserén nagyon korán, már a kilencedik körben megkezdődtek, s ezzel Lewis balszerencséje is. A hátsó kerékanyával gondok voltak, így két helyet veszítve tudott csak visszahajtani Button és Alonso mögé.
Webber pár kör ereéig újra dobogóért futott, csakhogy a félelmetes tempót diktáló Räikkönen erőlködés nélkül előzte meg, s vette üldözőbe csapattársát. Két körrel később a két Lotus helyet cserélt, a finn megelőzte a franciát.
A második boxlátogatás után az első helyen haladó Vettel és a mögötte hajtó Räikkönen közt folyamatosan csökkent a távolság, az E20 kegyetlen gyorsasággal rótta a köröket Kimi kezei közt. Őket Grosjean és Webber követte, leszakadva a két él menőktől. Lewis második cseréje sem volt problémamentes ennek (is) hatására Button, Rosberg, Alonso, Massa, mögött haladt csak.
A 39. körben történő utolsó kerékcserére Seb és Kimi egyszerre érkezett, ám az enstoni alakulat nem tudott olyan gyorsan abroncsot váltani, mint az osztrákok, így Vettel megelőzte vezető helyét. A csere előtt Kiminek volt egy komoly támadása a regnáló bajnok ellen, ám az ideális ívről lekerülve nem tudott elmenni mellette, bár szemmel látható volt a két autó közti különbség. Csakhogy más dolog valakit utolérni, s megint más megelőzni, ráadásul a két világbajnok tökéletesen tudja, hogy kell védekezni a támadások ellen…
Räikkönen a verseny utolsó szakaszában már nem tudta újra befogni a Red Bull kétszeres bajnokát, a különbség hol nőtt, hol csökkent, a Pirelli kopásának nyomait követve. Így végül második helyen intették le, mögötte csapattársa ért célba harmadikként.
Webber maradt a negyedik helyen, Di Resta a használt abroncsokon azonban már nem tudta maga mögött tartani Rosberget, a skót versenyzőt Button is üldözőbe vette, de a britnek a hajrában defekt miatt plusz kiállást kellett végrehajtania, majd az utolsó előtt körben műszaki probléma miatt feladni kényszerült a versenyt. Button kiesésével Michael Schumacher egy pontot szerzett, a két Ferrari a 7. és a 9. helyen zárt, Alonso és Massa közé pedig Hamilton férkőzött be. S bár a végére Seb megnyugtató 3 mp-es előnnyel nyert, Räikkönen volt az egyetlen ember, aki tartani tudta a lépést Vettelel, volt, hogy tizedekre tőle, sőt mellette ment… és ez a jövőre nézve csak jót jelenthet…
Bahreini Nagydíj
A verseny végeredménye
2009 Spa után jó volt ismét dobogón látni a Sebastiant és Kimit, ráadásul az enstoni alakulat másik pilótája, Grosjean is letette névjegyét a nagyok között.
A regnáló világbajnok, futamgyőzelmével átvette a tabella vezetését, folytatás május 13-án Barcelonában, ám a három hetes szünetben megrendezésre kerül a három napos mugelloi év közbeni teszti. A Ferrari udvari pályájára több csapat újításokkal érkezik majd.
"Egy esélyem volt Sebastiannal szemben, a fékezésnél rossz oldalt választottam. Kicsit csalódott vagyok, hogy nem sikerült megcsinálni. Az elején is hibáztam egyet az egyik Ferrarival, időbe telt, mire visszazárkóztam. Végül odaértem az elejére, Romain is itt van, azt gondolom, elégedettek lehetünk. Megérdemli a csapat, amit most elértünk, eddig nem voltunk száz százalékig elégedettek, ideje volt egy normális eredménynek. Lehet, könnyebb lett volna, ha Romaint hamarabb megelőzöm, de nincs csapatutasítás. Az előző verseny nem jött össze, sokan talán azt gondolták, hülyék vagyunk, de most bebizonyítottuk, hogy jó irányba megyünk."
"Hihetetlen verseny volt, nagyon nehéz körülmények között. Nagyon jól sikerült elcsípni a rajtot, fontos volt, hogy ki tudtam építeni egy kis előnyt az üldözőkkel szemben, mert minden etapban használt gumikkal mentünk. Kimi majdnem utolért a végén, de működött a stratégiánk, minden működött. Fantasztikus munkát végzett a csapat, sokat kellett dolgozni az autóval, rengeteget variáltunk, ezen a hétvégén is volt mit módosítani. Kimi mintha talált volna egy új gumibeszállítót, nagyon jött, nehéz volt magam mögött tartani, azt hittem, többször próbálkozik. Meglepett minket, milyen tempót autóztunk, nem vettem le a lábamat a gázról, volt még több autó is, ami a célba érés után félreállt."
Milyen visszavágót tervezel Sebastian Vettel ellen azután, amit a dobogón csinált? Láttad a fotókat?
Kimi Räikkönen: Igen, láttam, és elég vicces volt. A visszavágóra remélem, elég hamar sor kerül. Első lépésben szerezzük meg a dobogó felső fokát, azt hiszem, ez jó indítás lenne.
Írta: Melcsi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése