Nem változtat tavalyi álláspontján az FIA, így idén sem lehet majd használni a DRS-t a monacói alagútban a hétvége folyamán.
A tavalyi Monacói Nagydíjat megelőzően a DRS körül alakult ki a legnagyobb vita. Voltak, akik úgy gondolták, hogy az egész versenyhétvége során egyáltalán nem lenne szabad használni azt a szűk utcai pályán, mások csak az alagútban tiltották volna be, míg megint mások szerint egyáltalán nem lett volna szükség semmilyen korlátozásra, hiszen éppen Monaco az a helyszín, ahol a legnagyobb hiány van előzésekből.
Az FIA végül biztonsági okokból az alagút teljes hosszán betiltotta az állítható hátsó szárny bevetését az egész hétvégére, a futamra pedig a célegyenesben jelölték ki az előzési zónát. Sergio Pérez időmérős balesete aztán talán be is igazolta a döntés helyességét. A mexikói pont az alagútból kiérve veszítette el uralmát Sauberje felett, és oldalról a sikán mögötti palánknak csapódott, majd enyhe agyrázkódás után az orvosok tanácsára aztán rajthoz sem állt a futamon. Ha Pérez a DRS-t is használta volna, azzal becslések szerint 10 km/órával nagyobb sebességgel érte volna el a falat.
Az Autosport úgy értesült, az FIA idén sem változtat 2011-es álláspontján, és a jobbos ívből álló alagútban most sem lehet majd a DRS gombjához nyúlni az edzések és az időmérő során. A versenyzők többsége végül tavaly is ezt az elgondolást támogatta. A versenyen sem változik az előzési zóna helye, hiszen ezen a pályán nincs is nagy tér a variálásra - továbbra is a viszonylag rövid és ívelt célegyenesben nyithatják majd fel a hátsó szárnyat az üldöző pilóták.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése