by: Melcsi
A szingapúri futam az első éjszaka rendezet verseny. A pályát 1500 darab 2000 wattos világítótest ragyogja be. Az egyenlítői éghajlatban lezajló verseny az évad legkeményebb próbatétele, hiszen már ahhoz is emberfeletti teljesítmény kell, hogy a két órás futamon a pilóta végig koncentráltan vezessen. A versenyzők sokszor már napokkal a futam előtt a városba utaznak, hogy alkalmazkodni tudjanak a felborult menetrendhez. Bár a pálya fényárban úszik, a természetes napfényt a legmodernebb technika sem tudja pótolni. Ehhez hozzájön még a levegő magas páratartalma, és az autókat is igen megterhelő aszfalt és levegő forrósága. A városi pálya betonfalai között ugyan is igen kevés a légmozgás, ezáltal beszorul a forró levegő.
Az első szabadedzésen máris láthattuk, hogy a magas hőfok milyen veszélyes. Heikki Kovalaienen autójában a fékek túlhevültek és lángra is kaptak, az edzést piros zászlóval megszakították. A 7-es és8-as kanyarban fellazult rázóköveknek köszönhetően Massa is bukdácsolt kicsit, illetve a rázókőre érve ő lazította fel őket… Nos, kedves FIA bizottság, milyen pálya bejárás volt akkor a hétvége előtt? ?? Igaz mit is várok, ha még egy normális WRC nevezési listát sem tudnak kiadni… Tehát ismét piros zászló. A szabadedzést Hamilton nyerte meg. A második edzésen aztán a Red Bull Sebastian Vettel vezetésével megfutotta a legjobb időt. Szombaton pedig Webber volt a leggyorsabb kör. Természetesen a McLaren és a Ferrai ezek előtt azt hangoztatta: na most itt az utcai pályán befogják a Red Bullt. Aztán az időmérő előtt a Ferrari bejegyzése önmagáért beszélt: „ A pole-ra most is Vettel esélyes. A célunk az első négy hely valamelyike, de azt is nehéz lesz elérni.” Hm, hm. Fiúk, ha versenyzésetek lenne fele olyan jó, mint a jóstehetségetek…
Az időmérőn aztán a Q1 és a Q2 a megszokott eredményeket hozta. A második szakaszban Kobajashi a Singapore Sling nevű sikánban túlságosan ráfutott a rázókövekre, így a szemközti falba csapódott. 2008-ban Kimi Räikkönen szintén itt ütközött, a szingapúri dobbantó áldozataként akkor így nyilatkozott:„Szingapúrban nem rázókövek vannak, hanem teknősbékák” Hát mondasz valamit Kedves J! Hamilton defektje ellenére továbbjutott az első tízbe. A Q1-ben aztán szintén a szokásos mederben folytak az események. Sebastian Vettel ment egy kört, amivel mindenkit maga mögé utasított, az élmezőny meg győzött loholni a címvédésre készülő német után. Ugyanis a14. futamon is Vettel szerezte meg a pole poziciót. 11. alkalommal idén. Szép Bajnok! Mark a másik RB7-et a második helyre hozta fel, bár márkatársától még ő is +0,351 ezredet kapott. Lewis és a McLaren megint érthetetlen taktikát produkálva kiszorult a negyedik helyre, előle csapattársa Button rajtolt. A két Red Bull és a két McLaren mögé a Ferrari alakulata gurult be, Alonso, Massa sorrendben. Utánuk két Mercedes következett, Rosberg és Schumacher, a sort a Force-India pilótái zárták Sutil és Di Resta személyében. A hétvége témája természetesen Vettel és a címvédés esélye volt. Hiszen a fiatal német már erre a versenyre akkora előnnyel érkezett, hogy akár a szingapúri éjszakában bajnokot avathattunk volna. Erre ugyan kicsi volt az esély, de a tavalyi évre visszagondolva, amikor is az utolsó futamon is adrenalinban fürödtünk az izgalmak miatt, azért ez sokkoló. A Red Bull ásza ugyanis az idei évben szó szerint átgázol a mezőnyön, és sorra nyeri el a legértékesebb trófeákat az ellenfél orra elől. Félelmetes pontossággal és gyorsasággal természetesen.
Ha azt gondoltuk, hogy Sebastian Vettel nem tudja tovább fokozni gyorsaságbeli előnyét, jó nagyot tévedtünk. Ugyanis a sima rajtot követően Seb már a második kanyarban nagynak mondható előnnyel vezetett, a kör végére pontosan 2,5 másodperccel. Sajnos Mark ismételten beragadt, így Jenson feljött a második helyre, sőt Mark elé még Alonso is bejött. Hamilton a 8. helyre csúszott. A hetedik körben Vettel már 12 másodperccel vezetett, magányosan autózva a mezőny legelején. A Red Bull gyorsasága ugyan félelmetes, de lássuk be, Seb tökéletessége itt is megmutatkozott, ugyanis, ahhoz, hogy ilyen körülmények között, valaki 1 mp-et verjen körönként a második helyen haladóra, nem elég szimplán végigkocsikázni az amúgy hepehupás aszfalton, hanem végig koncentráltan, hiba nélkül kell vezetni. És erre csak a legjobbak képesek. Na már most, hogy lehetséges az, hogy az idei évben felsorakozó négy világbajnoknak futamról futamra oktatást tartson egy 24 éves ifjonc, akit csibészes mosolyával és szőke buksijával többen nem is vesznek komolyan még. Hát pedig ideje lenne, ugyanis a felhalmozott pontok, a sorozatos győzelmek nem a véletlen művei. Hiába fiatal, az eredményei magáért beszélnek, ezért is a legnagyobbak soraiba való. Hamilton ismételten agyatlan módon próbált közlekedni, és ismételten galibát okozott, miután karöltve cseréltek kereket a Ferrari pilótájával. Ezúttal Massával szúrt ki, szó szerint. Illetve a kerekével, így 1 kör megtétele után ismét depózásra kényszerült a brazil. De Lewis is, mivel az első szárnya megsérült, meg is büntették, bár a visszhang szerint nem eléggé. Szerintem sem. Valaki most már tényleg elbeszélgethetne vele… Bár szép előzési sorozatot mutatott be, így az 5. helyig küzdötte fel magát, csak hát saját hülyesége nehezítette meg a versenyét. A McLaren másik világbajnoka Jenson jól szerepelt ugyan, de ő sem tudott lényegre törőt nyújtani. Jó képességű, és fejben is rendben van, de a tempót tekintve Sebastian sokkal jobb nála. Ugyan az utolsó körökben gyorsabb köröket futott, és a nézőket ijesztgetve Seb után iramodott, de úgy nem volt nehéz, hogy az élen autózó Vettel visszavett a tempójából, elvégre így is ő uralta az egész futamot, az egész hétvégét. Schumacherről már nem is beszélve, Lewishez hasonlóan képtelen volt a higgadt versenyzésre, ennek nyomán kiesett és még a SC-t is be kellett küldeni. Ezzel Seb 20 mp-es előnyét vett el, bár Horner mester okosan kihasználva ezt, behívta egy kerékcserére. Alonsot elnézve talán még ő elég higgadt lenne, csakhogy alatta meg az autó nem muzsikál jól, és ha már a negyedik hely, amit Fernando elért, bravúrnak mondható a fényárban úszó pályán egy vb Ferrari csapattól, akkor bizony baj van… Seb győzelmét Kovalainen veszélyeztette, ugyanis a csapata rosszkor engedte ki őt, így majdnem belefutott a pályára menő németbe a depózás során. Mark elrontott rajtja miatt (is) a harmadik helyen végzett, Alonso és Hamilton előtt. Hatodikként Di Restát intették le, ami azért szép egy ilyen kis csapattól.
Sebastian Vettel 14 futam után 124 ponttal vezet. 125 ponttal világbajnok lesz. Ám ő szerényen még mindig azt hajtogatja, hogy nem a címre gondol, hanem a futamgyőzelemre. Szerintem Vettel varázsa ebben rejlik, a szerénységében és józan életszemléletében, mert ez teszi azzá aki, és ettől lesz belőle minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka! Tehetségéhez, gyorsaságához kétség sem fér, ez mellett két lábbal áll a földön, és soha nem oldódik fel a hatalom és pénz mámorában. Igen Sebastian Vettel igazán különleges. És ez a különlegesség, a szolid vigyor, a felfoghatatlan tehetség nem emlékeztet minket valaki másra? J Futamról futamra előjön, hogy a fiatal Bajnok versenyzői mentalitásban kísértetiesen hasonlít 2007világbajnokára Kimi Räikkönenre. Nem véletlenül barátok… :D
Sebastian Vettel világbajnok…ha az elkövetkező öt futamon 1 pontot szerez… Na most, Vettel minden futamra nyerni megy. Japánban bajnokot avatunk? Lehet, de ha nem az sem baj, mert, ahogy Ő mondja, mindegy mikor, csak meglegyen…J
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése