Miután Sebastian Vettel Japánban megszerezte második világbajnoki címét, jelentősen csökkent a nyomás a német versenyzőn, és a Red Bullon is, ennek ellenére sem a kétszeres világbajnok, sem csapata nem kíván hátradőlni az elkövetkező négy futamon. Ahogy fogalmaztak, saját magukat tartják nyomás alatt.
A konstruktőri világbajnoki cím sorsa ugyan még nem dőlt el, de 130 pontos előnnyel igen jó esély van arra, hogy a hétvégi Koreai Nagydíjon a Red Bull ezt a trófeát is megszerzi.
Ehhez mindössze arra van szükségük, hogy versenyzőik minimum annyi pontot gyűjtsenek be, mint a wokingiak két pilótája, hiszen az utolsó három versenyen maximum 129 pontot gyűjthet a McLaren, így ha Koreában a leintést követően is megmarad a jelenlegi különbség, akkor az energiaitalosok már vasárnap ünnepelhetnek.
Ehhez mindössze arra van szükségük, hogy versenyzőik minimum annyi pontot gyűjtsenek be, mint a wokingiak két pilótája, hiszen az utolsó három versenyen maximum 129 pontot gyűjthet a McLaren, így ha Koreában a leintést követően is megmarad a jelenlegi különbség, akkor az energiaitalosok már vasárnap ünnepelhetnek.
A helyzetük tehát viszonylag kényelmes, Vettel azonban úgy véli, hogy sem neki, sem csapatának nem fog változni a versenykehez való hozzáállása, és a számolgatások helyett továbbra is az a céljuk, hogy a hátralévő helyszínekről a lehető legjobb eredménnyel távozzanak.
"Szeretünk versenyezni, és ha úgy gondolkodnánk, hogy innentől már teljesen mindegy hol végzünk, akkor ugyan mindegy lenne, ha otthon maradnánk. A legfőbb cél a bajnokság volt. Ez sikerült már a szezon vége előtt, ami nem megszokott, ennek ellenére továbbra is van rajtunk nyomás. Még ha ezt nem is az emberek felől érezzük, saját magunkra viszont ugyanolyan nyomást helyezünk, mert szeretjük a versenyzést. Szokás szerint élvezni fogjuk a versenyzést, és biztos vagyok abban, hogy a lehető legjobb formánkat hozzuk, mert nem leszünk boldogok attól, ha tudjuk, hogy többre lettünk volna képesek. A hozzáállásunk ugyanolyan marad. Az előző évben ez egy kemény helyszín volt számomra. Tíz körrel a leintés előtt még jó pozícióban voltam. Itt még nem álltam dobogón, úgyhogy nyilván ez a cél.”
Vettel Japánban nehéz hétvégén volt túl, hiszen idén nem nagyon kellett hozzászoknia ahhoz, hogy az abroncsai villámgyorsan elhasználódnak. Szuzukában azonban a lágy gumik több fejfájást okoztak a csapatnak, így a Red Bull most azon fáradozik, hogy ezt a problémát megoldja, és a világbajnok bízik abban, hogy Koreában jobban alakulnak majd a dolgok.
"Szeretünk versenyezni, és ha úgy gondolkodnánk, hogy innentől már teljesen mindegy hol végzünk, akkor ugyan mindegy lenne, ha otthon maradnánk. A legfőbb cél a bajnokság volt. Ez sikerült már a szezon vége előtt, ami nem megszokott, ennek ellenére továbbra is van rajtunk nyomás. Még ha ezt nem is az emberek felől érezzük, saját magunkra viszont ugyanolyan nyomást helyezünk, mert szeretjük a versenyzést. Szokás szerint élvezni fogjuk a versenyzést, és biztos vagyok abban, hogy a lehető legjobb formánkat hozzuk, mert nem leszünk boldogok attól, ha tudjuk, hogy többre lettünk volna képesek. A hozzáállásunk ugyanolyan marad. Az előző évben ez egy kemény helyszín volt számomra. Tíz körrel a leintés előtt még jó pozícióban voltam. Itt még nem álltam dobogón, úgyhogy nyilván ez a cél.”
Vettel Japánban nehéz hétvégén volt túl, hiszen idén nem nagyon kellett hozzászoknia ahhoz, hogy az abroncsai villámgyorsan elhasználódnak. Szuzukában azonban a lágy gumik több fejfájást okoztak a csapatnak, így a Red Bull most azon fáradozik, hogy ezt a problémát megoldja, és a világbajnok bízik abban, hogy Koreában jobban alakulnak majd a dolgok.
"Igaz, hogy más versenyeken mindig megengedhettük magunknak azt a luxust, hogy tovább kint maradjunk, de Szuzukában első alkalommal történt meg, hogy korábban kellett kiállnunk a tervezettnél. Szenvedtünk a nagy mértékű gumikopással, amire már van ötletünk. Bizonyos mértékig sikerült megértenünk, hogy mitől volt túlzottan nagy a gumikopás, ezután végiggondoltuk, és muszáj még erősödnünk ezen a területen, és jó esély van arra, hogy ez sikerül. Jelenleg még nem tudni mennyi kiállásra lesz szükség a versenyen. Kettőnél valószínűleg több, talán még öt is lehetséges, ezt egyelőre még nem tudjuk.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése