2012. január 2.

Egy interjú Kimivel...

2011. December 31.

A képzelet, egy jó útitárs, ha beteg vagy. Így 2012 előestéjén, volt egy képzeletbeli interjúm, ezúttal a jámbor iszákossal. A szőke. Röviden, a Ferrari utolsó világbajnokával. Pontosabban, Kimi Räikkönennel.

"Elfogadom a kihívást, hogy melyikünk bírja jobban a vodkát - a Lotus új versenyzője sóhajt. Csak egy feltételem van: Hogy Dubaiban, nem fogsz beszélni..."

Már megint.

"Igen, rendben, én már lehúztam az elsőt, 1-0 nekem. Mit is mondtál?"

1-1. Miért jöttél vissza?

"Nos ez egyszerű. Elfogyott a pénzem. Ferrari. Vannak információim, és fizettek, hogy csendben legyek, és álljak félre az útból. Így fizettem két szezont a Raliban, négy nonszensz teherautó-versenyt a NASCARban, jacht jégtörőt, és amikor már ott voltam, volt tíz hordó sózott szardanellám és több mint 522 üveg tiszta vodkám."

Röviden, a motivációdnak erősnek kell lennie, ha a Lotust választottad.

"2-1 nekem. Oh ember, úgy gondolod, hogy a Scuderia versenyképesebb csapat? Őszintén szólva, a hátsó ajtón át tértem vissza, sőt valójában az ablakon léptem ki, amikor az ász Red Pierret tervezték..."

Kérlek?

"Oh, nem tudod? Egy ponton azt mondták nekem Fioranoban: Kimi, vannak barátaink a magán TV állomáson, röviden, interjút kell adnod. Ah, tényleg, mondtam? Adj egy percet. Kimentem a mosdóba, és kimásztam az ablakon. Nem gondoltam, hogy az olasz emberek ennyire kényesek."

Milyen értelemben?

"Amióta ott voltam, a TV mindig a nyomomban volt. Győzni Spaban? Egy idióta voltam, és csak szerencse volt. Kanadában, Hamilton nekem jött? Az én hibám volt. Monacoban, elfelejtették levenni a kerekekről a melegítőköpenyt? Szólnom kellet volna a mérnököknek. Akarod, hogy folytassam?"

2-2. Nem, nem. Tudtok már ezekről a dolgokról. Szeretnél most beszélni Alonsoról?

"A bankár vagy a versenyző érdekel?"

Mindkettő.

"A bankár nagyszerű. A kaszinó után a McLarenben, a fiú elment a nem túl jó Renaulthoz két évre. A bankárok a Wall Streeten olyanok, mint a Lehman Brothers, nem? Szóval megvette a Ferrari egyik ülését, és fizet 2016-ig. A szép az benne, hogy mindenki tisztában van vele, de senki sem kommentálja."

Ez olyan mint, a Nokia és a te kapcsolata...

"Nézd, ha nekem lenne pénzem a Nokiától, akkor elmennék a Red Bullhoz és azt mondanám: van 100 millió euróm, itt, ebben a bankban, és a tiétek, ha Webber elmegy Ralizni Tasmániába. 4-2, bocs, de ez irritál így duplán ittam."

Talán Berger elégedett, hogy azt mondod, hogy csökkented az italozást, mikor visszatérsz a Forma-1-be?

"Berger? Jó fej. Még nem vezetett 9 évig, 9 évig!"

4-3. Berger, azt hiszem.

"Pontosan, így csak prédikál. Ugyanakkor szerettem volna befejezni a vitát Alonsoról. Mint versenyző, nagyszerű. Tisztelem őt, és barátok vagyunk. A félreértések elkerülése miatt."

És Vettel?

"Kedvelem őt. Ő nem egy antialkoholista."

Schumacher?

"Köszönettel tartozom neki. Ő volt az a Ferrarinál, aki az örököseként szeretett. És Maranelloban koronáztam meg életem álmát. 6-3, másik dupla."

Massa?

"Szegény. Szarvas a bottal. Amíg Todt a csapatnál volt, működtek a dolgok. Todt fia, Felipe menedzsere, de 2007-ben senki sem tapasztalhatott különbséget, abban, hogy hogyan bántak velünk. Aztán Todt-apa elment, és valaki bízott a brazilban, hogy ő lesz az első számú a csapatnál. Fogadtak benne, de aztán a Lehman Brothers, bocs, a Santander bank, mondta neki: Üdv Massa, helo, helo, akarod tudni, hogy mikor nyered meg a világbajnokságot? Soha."

6-4. De tudom, hogy te fogsz még nyerni valamit a Lotusszal.

"Akarsz fogadni?"

Halljuk.

"Ha nyerek Spaban, akkor elmeséled az összes dolgot Dubaiban. 9-4, ittam egy tripla adagot, miközben a pályára való visszatérésen gondolkodok az Ardennekben."

Gratulálok Kimi.

"Hukk, hukk, hukk hurrá."



Forrás: Kimi Räikkönen - Kimi-Love

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése