2012. január 5.

Räikkönen: Nem érdekel, hogy az emberek mit gondolnak rólam

Kimi Räikkönen megtartotta az első élménybeszámolóját a Lotus F1 Team néven futó csapatnak az első igazi üléspróbája után.
A finn „Jégember” először kicsinek találta az ülését. 



Kimi, ma volt az első alkalom, hogy visszaültél egy F1-es autóba 2009 óta. Milyen érzés volt?

A legutóbbi alkalom, amikor Enstone-ban voltam, gyorsan beugrottam egy ülésbe, de ez valóban az első alkalom, hogy beültem egy F1-es autóba egy sisakkal 2009 óta, amikor legutóbb versenyeztem a Formula-1-ben. Elszőr egy kicsit furának éreztem, mert a pilótafülke egy kicsit kicsinek tűnt, de ez normális. Ez is csak olyan, mint a múltban, amikor üléspróbán vettem részt – kicsit furcsa érzés, amikor először lépsz be az autóba, de gyorsan hozzászoksz. Jó dolog lesz visszatérni a versenyzéshez.

Mennyire fontos egy üléspróba? 

Ez az egyik legfontosabb a munkák közül. Olyan sok időt töltesz el az autóban, hogy a pozíció nagyon fontossá válik, és szükséged van arra, hogy ez 100%-osan jó legyen. Elengedhetetlen, hogy mindez rendben legyen az első alkalommal. Fontos, mert sok verseny van a szezonban és sokat ülsz a volán mögött.

Meglepődtél az érdeklődésen, melyet a visszatérésed generált az elmúlt hetekben?

Volt egy kis felhajtás a visszatérésemről a sajtóban, és volt sok pletyka is. Számomra egy jó dolog az, hogy visszatérek a Forma-1-be, és remélem, hogy a csapatnak és a rajongóknak is az lesz! Szeretem az évnek ezt a részét, melyet a gyárban töltök. Egy igazi pezsgés veszi körbe az új autót, és minden egyes részleg padlón dolgozik azért, hogy minden kész legyen időben. Igazán érzed az emberek elkötelezettségét, és kellemes, hogy ennek a része lehetek.

Sok komment érkezett a visszatérésedhez. Voltak köztük pozitívak, máskor pedig egy kicsit negatívak…

Ez nincs hatással rám – néha hallasz nonszensz dolgokat, néha pedig kedves dolgokat. A lényeg az, hogy a visszatérés az, amit akartam, és egy jó lehetőségem van a csapattal, szóval boldog vagyok. Igazából sohasem néztem azt, hogy az emberek mit gondolnak vagy mondanak. A saját dolgomat csinálom egészen addig, amíg örömet okoz, és ez a lényeg nekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése