2012. február 12.

Romain Grosjean: Räikkönen és én közel egy szinten vagyunk

A Lotus F1 Team francia versenyzője, Romain Grosjean az első téli teszten azt tapasztalta, hogy közel azonos teljesítményt nyújtanak a Renault motorral hajtott E20 volánja mögött csapattársával.

Grosjean rendkívül boldog, hogy az autója versenyképesnek tűnik és kellemeset csalódott Kimi Räikkönen-ben.
A Lotus F1 Team egy teljesen új stábbal és szponzori háttérrel, valamint felfogással kezdte meg a 2012-es esztendőt. A csapathoz két új versenyző szerződött Kimi Räikkönen és Romain Grosjean személyében.

A finn világbajnok és a francia versenyző sem versenyzett 2009 óta a kategóriában. Kimi egy Valenciában lebonyolított privát teszttel hangolt az első hivatalos tesztre, addig Romain valamivel jobb helyzetben volt, miután ő 2011-ben a GP2-ben versenyzett, ahol végül bajnok is lett, valamint lehetőséget kapott a Lotus istállónál a Formula-1-ben is.

A Lotus remek teljesítményt nyújtott Jerezben a négy napos teszten, és a mezőnyből sokan tartanak a brit istállótól.

Grosjean most a francia L’Equipe lapnak mesélt érzéseiről, a finn világbajnokról és a teljesítményről.

„Egy igazán kellemes meglepetést jelent az, hogy Kimi milyen is valójában.” – kezdte a francia pilóta. „Kíváncsi vagyok arra, hogy a folytatásban milyen kapcsolat alakul ki közöttünk a csapatnál, még akkor is, ha ez talán nem lesz olyan szoros. De boldog vagyok, hogy ő a csapattársam, aki egy kedves fickó. A kezdetektől ezt éreztem.”

„Ha kérdezek valamit Kimi-től, akkor válaszol. Ezen a ponton most minden jónak tűnik. Amikor Kimi vezette az autót, kérdeztem, hogy mi a helyzet a géppel, és azzal van-e valamilyen probléma. Beszélgettünk erről és az ő tapasztalatairól.” 
Romain, aki csütörtökön és pénteken ült az E20 volánja mögé, szerda este tanulmányozta Kimi telemetriai adatait, hogy hol kell gyorsulnia.

„Nem láttam semmi különöset az időeredményekben, amikor csütörtökön pályára gurultam. A telemetria közel azonos volt. Nagyon bíztató, hogy a két versenyző stílusa ennyire hasonló.”

Romain szerint az autójuk messze jobb, mint a tavalyi konstrukció.

„Határozottan jobb, mint a tavalyi autónk volt, amit Abu Dhabiban és Brazíliában vezettem. Az autónk most rendben van, és noha a Formula-1-ben soha nem volt könnyű vezetni, itt most mindent élvezek, amikor kint vagyok a pályán.”

Räikkönen összesen 192 kört tett meg a spanyol pályán kedden és szerdán, addig Grosjean 212 alkalommal autózott körbe csütörtökön és pénteken Jerezben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése