Miután 2010-ben legfiatalabb világbajnokként beírta magát a Formula-1 történelem könyvébe, a következő évben Sebastian Vettel hihetetlen sebességbe kapcsolt, így nem meglepő, hogy idén minden rivális szeme előtt csak egy cél lebeghet, mégpedig megtörni az immár kétszeres bajnok egyeduralmát. Vettel szerint közel sem lesz olyan könnyű dolga, mint az előző szezonban, de természetesen nem bánná, ha az RB8-as folytatná elődje fantasztikus teljesítményét.
Kérdezz-felelek Sebastian Vettellel.
Megvédted a bajnoki címed, rekordot döntöttél meg az egy szezonon belüli pole pozíciók számával, és az élen töltött körök számával, valamint 11 nagydíjat nyertél. Mi a következő cél?
Sebastian Vettel: Ó, hát az, hogy megcsináljuk újra! Nyilvánvalóan egy nagyszerű évünk volt, de, hogy őszinte legyek, nem lehet úgy kezdeni egy szezont, hogy ugyanolyan, vagy hasonló szezonra számítasz. Szóval tudjuk, hogy mennyire különleges év volt, és nagyon élveztem, de azt is tudjuk, hogy milyen nehéz következetesnek - mindig a toppon és minden versenyen a dobogón - lenni , ezért a célunk nyilvánvalóan az, hogy újra megpróbáljuk a legtöbbet kihozni magunkból. Úgyhogy majd meglátjuk, hogyan boldogulunk az új autóval.
Hogyan töltötted el a holtszezont?
SV: Nos, sokan úgy képzelik, hogy a szezonon kívül is izgalmas dolgokkal foglalkozunk, és csakúgy, mint a szezonban, őrült dolgokat teszünk, és őrült életet élünk. De az igazság az, ha a sok utazás között van egy kis szabadidőm, akkor teljesen átlagos dolgokkal töltöm az időmet. Mondjuk otthon ülök és tévézek, vagy ilyesmi, a lényeg, hogy ne kelljen csinálnom semmit. Azt hiszem, hogy ez nagyon fontos annak érdekében, hogy feltöltsük az akkumulátorainkat, és frissen térjünk vissza. Szóval a karácsonyt otthon töltöttem a családommal és a barátaimmal, majd elmentem síelni egy kicsit, aztán nagyon gyorsan eljött a január, és megkezdtem a felkészülést. Elkezdtem a rendszeres edzéseket, hogy a felesleges kalóriák elégjenek, és a valószínűleg karácsony környékén felszedett súlytöbblettől is megszabadultam.
Szorosabb küzdelmet vársz az idei szezonban?
SV: Az igazság az, hogy tavaly sem számítottunk arra, ami végül történt. Ezért is helytelen lenne úgy nekivágni ennek a szezonnak, hogy azt várjuk, hogy a 2011-es év megismétlődik, amikor már a szezon korai szakaszában elég nagy előnyre tettünk szert. Szóval szerintem az idei év nagyon- nagyon szoros lesz, és őszintén szólva minden más csak meglepetés lenne. Ha az autókat nézzük, jól tudjuk, hogy a tervezőknek nem maradt túl nagy mozgásterük arra, hogy valami extrát találjanak. Az elmúlt két évben már két nagy dolgot, a dupla diffúzort és a befújt diffúzort is elvették, ráadásul ez utóbbira épült a tavalyi autónk. Szóval ez most hiányzik, ezért azt gondolom, hogy nehéz lesz újra megteremteni ekkora különbséget. Majd meglátjuk, persze remélem, hogy az autónk jobb lesz, mint a többieké, de nem lesz könnyű. Az autók meglehetősen hasonlóak lesznek, és szerintem kisebbek lesznek a szakadékok köztük.
Be tudnád azonosítani a gyenge pontjaidat? Vannak esetleg olyan dolgok amiken még dolgoznod kell?
SV: Természetesen vannak. A 2011-es év rendkívül sikeres volt, és csak nagyon kevés hibát vétettünk. De akkor is mindig leültünk a szezon közben, és a végén, hogy megpróbáljuk beazonosítani azokat a területeket, ahol úgy gondoljuk, van még javítanivaló. És igen, van még néhány dolog. Persze sok mindent jól csináltunk, ezeket megpróbáljuk továbbra is tartani, esetleg kicsit javítani, de mint mondtam, volt sok olyan dolog is - amolyan apró kis részletek- amik befolyásolhatják a vasárnapi eredményeket. 20 futam van az évben, és lehet, hogy csak egy versenyen lesz haszna, de a végén akár egy pontra is nagy szükség lehet, úgyhogy majd meglátjuk.
Mi volt a legelső benyomásod az új autóról?
SV: Nyilván nagyon érdekesen néz ki külsőre, ahogy azt már a tervezés korai szakaszában is láthattuk, úgyhogy nagyon izgalmas látni teljes egészében az autót, amikor már minden együtt van. Ez egy hosszú folyamat eredménye, a tervezéstől elkezdve egészen a bemutatóig. A legizgalmasabb rész következik, amikor a pályán is üzembe helyezzük és megtudjuk milyen érzés vezetni, szóval ez még hátra van. De az első alkalommal, amikor beugrottam a kocsiba üléspróbára, és ellenőriztem mennyire kényelmes, ellenőriztem a pedálokat, és úgy általában mindent, azt gondolom, hogy Mark (Webber) és én is nagyon kényelmesnek éreztük. Minden rendben volt, és meglehetősen gyorsan kényelmessé vált, tehát nem tartott sokáig. Nem volt olyan, mint néhány más autóval, hogy itt-ott még kicsit változtatni kellett, vagyis az RB8-as elég egyértelmű és reméljük ez továbbra is így marad.
Kérdezz-felelek Sebastian Vettellel.
Megvédted a bajnoki címed, rekordot döntöttél meg az egy szezonon belüli pole pozíciók számával, és az élen töltött körök számával, valamint 11 nagydíjat nyertél. Mi a következő cél?
Sebastian Vettel: Ó, hát az, hogy megcsináljuk újra! Nyilvánvalóan egy nagyszerű évünk volt, de, hogy őszinte legyek, nem lehet úgy kezdeni egy szezont, hogy ugyanolyan, vagy hasonló szezonra számítasz. Szóval tudjuk, hogy mennyire különleges év volt, és nagyon élveztem, de azt is tudjuk, hogy milyen nehéz következetesnek - mindig a toppon és minden versenyen a dobogón - lenni , ezért a célunk nyilvánvalóan az, hogy újra megpróbáljuk a legtöbbet kihozni magunkból. Úgyhogy majd meglátjuk, hogyan boldogulunk az új autóval.
Hogyan töltötted el a holtszezont?
SV: Nos, sokan úgy képzelik, hogy a szezonon kívül is izgalmas dolgokkal foglalkozunk, és csakúgy, mint a szezonban, őrült dolgokat teszünk, és őrült életet élünk. De az igazság az, ha a sok utazás között van egy kis szabadidőm, akkor teljesen átlagos dolgokkal töltöm az időmet. Mondjuk otthon ülök és tévézek, vagy ilyesmi, a lényeg, hogy ne kelljen csinálnom semmit. Azt hiszem, hogy ez nagyon fontos annak érdekében, hogy feltöltsük az akkumulátorainkat, és frissen térjünk vissza. Szóval a karácsonyt otthon töltöttem a családommal és a barátaimmal, majd elmentem síelni egy kicsit, aztán nagyon gyorsan eljött a január, és megkezdtem a felkészülést. Elkezdtem a rendszeres edzéseket, hogy a felesleges kalóriák elégjenek, és a valószínűleg karácsony környékén felszedett súlytöbblettől is megszabadultam.
Szorosabb küzdelmet vársz az idei szezonban?
SV: Az igazság az, hogy tavaly sem számítottunk arra, ami végül történt. Ezért is helytelen lenne úgy nekivágni ennek a szezonnak, hogy azt várjuk, hogy a 2011-es év megismétlődik, amikor már a szezon korai szakaszában elég nagy előnyre tettünk szert. Szóval szerintem az idei év nagyon- nagyon szoros lesz, és őszintén szólva minden más csak meglepetés lenne. Ha az autókat nézzük, jól tudjuk, hogy a tervezőknek nem maradt túl nagy mozgásterük arra, hogy valami extrát találjanak. Az elmúlt két évben már két nagy dolgot, a dupla diffúzort és a befújt diffúzort is elvették, ráadásul ez utóbbira épült a tavalyi autónk. Szóval ez most hiányzik, ezért azt gondolom, hogy nehéz lesz újra megteremteni ekkora különbséget. Majd meglátjuk, persze remélem, hogy az autónk jobb lesz, mint a többieké, de nem lesz könnyű. Az autók meglehetősen hasonlóak lesznek, és szerintem kisebbek lesznek a szakadékok köztük.
Be tudnád azonosítani a gyenge pontjaidat? Vannak esetleg olyan dolgok amiken még dolgoznod kell?
SV: Természetesen vannak. A 2011-es év rendkívül sikeres volt, és csak nagyon kevés hibát vétettünk. De akkor is mindig leültünk a szezon közben, és a végén, hogy megpróbáljuk beazonosítani azokat a területeket, ahol úgy gondoljuk, van még javítanivaló. És igen, van még néhány dolog. Persze sok mindent jól csináltunk, ezeket megpróbáljuk továbbra is tartani, esetleg kicsit javítani, de mint mondtam, volt sok olyan dolog is - amolyan apró kis részletek- amik befolyásolhatják a vasárnapi eredményeket. 20 futam van az évben, és lehet, hogy csak egy versenyen lesz haszna, de a végén akár egy pontra is nagy szükség lehet, úgyhogy majd meglátjuk.
Mi volt a legelső benyomásod az új autóról?
SV: Nyilván nagyon érdekesen néz ki külsőre, ahogy azt már a tervezés korai szakaszában is láthattuk, úgyhogy nagyon izgalmas látni teljes egészében az autót, amikor már minden együtt van. Ez egy hosszú folyamat eredménye, a tervezéstől elkezdve egészen a bemutatóig. A legizgalmasabb rész következik, amikor a pályán is üzembe helyezzük és megtudjuk milyen érzés vezetni, szóval ez még hátra van. De az első alkalommal, amikor beugrottam a kocsiba üléspróbára, és ellenőriztem mennyire kényelmes, ellenőriztem a pedálokat, és úgy általában mindent, azt gondolom, hogy Mark (Webber) és én is nagyon kényelmesnek éreztük. Minden rendben volt, és meglehetősen gyorsan kényelmessé vált, tehát nem tartott sokáig. Nem volt olyan, mint néhány más autóval, hogy itt-ott még kicsit változtatni kellett, vagyis az RB8-as elég egyértelmű és reméljük ez továbbra is így marad.
Mit gondolsz arról, Mr Ecclestone azt reméli, hogy idén nem leszel annyira domináns mint tavaly?
SV: Természetesen remélem, hogy nem lesz igaza. Nehéz megmondani. Minden évben a nulláról indulunk, ellentétben más sportágakkal. Ott van például a tenisz. Ha világelső vagy, akkor van egy bizonyos különbség közted és a második között, és nem számít egy-két év, ez a különbség akkor is megvan. Mi pedig újra és újra a nulláról kezdünk, azonos esélyekkel, és mindig új autókkal. Szóval amíg nem hajtunk ki a pályára, addig nem igazán tudom. Szóval majd meglátjuk, jelenleg bizakodó vagyok, és remélhetőleg lesz még jó pár napja az autónak, néhány nap a tesztelésre, hogy megfelelően felkészítsük.
Van már neve az új autónak?
SV: Nem, még nincs neve! Az igazság, hogy tavaly, ha jól emlékszem az első futam előtti szerdán találtunk neki nevet, így talán most kicsit korábban kellene, de most még nincs neve. Van már egy pár dögös jelöltem, de még semmi nem dőlt el.
SV: Természetesen remélem, hogy nem lesz igaza. Nehéz megmondani. Minden évben a nulláról indulunk, ellentétben más sportágakkal. Ott van például a tenisz. Ha világelső vagy, akkor van egy bizonyos különbség közted és a második között, és nem számít egy-két év, ez a különbség akkor is megvan. Mi pedig újra és újra a nulláról kezdünk, azonos esélyekkel, és mindig új autókkal. Szóval amíg nem hajtunk ki a pályára, addig nem igazán tudom. Szóval majd meglátjuk, jelenleg bizakodó vagyok, és remélhetőleg lesz még jó pár napja az autónak, néhány nap a tesztelésre, hogy megfelelően felkészítsük.
Van már neve az új autónak?
SV: Nem, még nincs neve! Az igazság, hogy tavaly, ha jól emlékszem az első futam előtti szerdán találtunk neki nevet, így talán most kicsit korábban kellene, de most még nincs neve. Van már egy pár dögös jelöltem, de még semmi nem dőlt el.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése