1982 világbajnoka, Keke Rosberg úgy érzi, hogy Kimi Räikkönen visszatérése más lesz, mint a hétszeres világbajnoké volt 2010-ben a Mercedesszel.
Rosberg ezzel együtt kiért a 2012-es erőssorrendre is.
Rosberg ezzel együtt kiért a 2012-es erőssorrendre is.
Rendre összehasonlítják a Formula-1 nemzetközi színterén Michael Schumacher és Kimi Räikkönen visszatérését.
Sok a hasonlóság 2007 világbajnoka és a hétszeres bajnok visszatérése között, de az talán egyértelműen kijelenthető, hogy a most 43 esztendős német legenda nagyobb kihívásokkal nézett szembe 2010-ben a Mercedes AMG színeiben, mint jelenleg a finn „Jégember” a Lotus F1 Team néven futó csapatnál.
Schumacher 2007 és 2009 között volt távol a királykategóriától, mely abban a három esztendőben sokat változott. Räikkönen ezzel szemben csak két esztendőt hagyott ki, és a Formula-1 a Pirelli abroncsait, valamint a DRS rendszert leszámítva nem változott túlzottan sokat, amit maga Kimi is elismert.
Keke Rosberg, aki 1982-ben nyert világbajnokságot az F1-ben, a finn MTV3-nak beszélt Kimi visszatéréséről.
„Schumacher 10 évvel idősebb, mint Kimi.” – kezdte egyértelműen Keke Rosberg, akinek a fia jelenleg Michael csapattársaként szerepel az F1-ben. „Nehéz megítélni a helyzetet, több okból is. Schumacher esetében a szünet hosszabb volt, és idősebb is. Kimi esetében egyszerű a helyzet, mivel ő ebben a két évben versenyzett, ralizott.”
„Kimi aktív maradt ebben a két évben, ami nem egy utolsó szempont. Még akkor is, ha távol volt a Formula-1-től. Véleményen szerint az ő problémái nem lesznek olyan mértékűek, mint Michael esetében. Mindez nagyon is egyszerű számára. Ül az autóban és folytatja azt, amit eddig is csinált.”
Mennyire jó döntés Kimi szerződtetése a Lotus számára?
„Ez egy jó választás. Emlékeznünk kell arra, hogy ez egy korábbi világbajnok csapat (Renault), mely jelenleg a Lotus nevet viseli. Talán övék a legjobb motor (Renault) a Formula-1-ben, mivel alacsony az üzemanyag fogyasztása, így az autó könnyebb a futam alatt.”
Sok a hasonlóság 2007 világbajnoka és a hétszeres bajnok visszatérése között, de az talán egyértelműen kijelenthető, hogy a most 43 esztendős német legenda nagyobb kihívásokkal nézett szembe 2010-ben a Mercedes AMG színeiben, mint jelenleg a finn „Jégember” a Lotus F1 Team néven futó csapatnál.
Schumacher 2007 és 2009 között volt távol a királykategóriától, mely abban a három esztendőben sokat változott. Räikkönen ezzel szemben csak két esztendőt hagyott ki, és a Formula-1 a Pirelli abroncsait, valamint a DRS rendszert leszámítva nem változott túlzottan sokat, amit maga Kimi is elismert.
Keke Rosberg, aki 1982-ben nyert világbajnokságot az F1-ben, a finn MTV3-nak beszélt Kimi visszatéréséről.
„Schumacher 10 évvel idősebb, mint Kimi.” – kezdte egyértelműen Keke Rosberg, akinek a fia jelenleg Michael csapattársaként szerepel az F1-ben. „Nehéz megítélni a helyzetet, több okból is. Schumacher esetében a szünet hosszabb volt, és idősebb is. Kimi esetében egyszerű a helyzet, mivel ő ebben a két évben versenyzett, ralizott.”
„Kimi aktív maradt ebben a két évben, ami nem egy utolsó szempont. Még akkor is, ha távol volt a Formula-1-től. Véleményen szerint az ő problémái nem lesznek olyan mértékűek, mint Michael esetében. Mindez nagyon is egyszerű számára. Ül az autóban és folytatja azt, amit eddig is csinált.”
Mennyire jó döntés Kimi szerződtetése a Lotus számára?
„Ez egy jó választás. Emlékeznünk kell arra, hogy ez egy korábbi világbajnok csapat (Renault), mely jelenleg a Lotus nevet viseli. Talán övék a legjobb motor (Renault) a Formula-1-ben, mivel alacsony az üzemanyag fogyasztása, így az autó könnyebb a futam alatt.”
„Az előző szezonban rossz irányt vettek a kipufogó miatt. Volt egy innovatív megoldásuk, mely nem volt sikeres. Idén nem lehet ehhez hasonló újításokat alkalmazni, mivel betiltották azokat. Azt azonban biztosan tudom, hogy ez egy jó, egyszerű autó. Hiszek abban, hogy képesek egy elég versenyképes autóval versenyezni, mely a tesztek alapján úgy tűnik, hogy nagyon jól megy.”
Az autót lehetségesen Kimi köré építi a Lotus?
„Az autók mindig is versenyzők köré épültek. A rendelkezésre álló óriási adatmennyiség lehetővé teszi, hogy egy másik versenyzőre is rá lehessen építeni a gépet.”
„A Lotus egy igen erős benyomást tett az első téli teszten. A hotelbe menve is csak a Lotus volt mindenhol. Számomra azonban rettenetesen nehéz megszokni azt, hogy ők a Lotus. Nekem ők a Renault csapat is egyben. Az ember már kezdett hozzászokni ahhoz, hogy Heikki (Kovalainen) a Lotus színeiben versenyez. Hirtelen most egy másik névre hallgatnak, és ez a Lotus. Szerintem rettenetesen zavaros ez a helyzet, de valószínűleg az év végén minden visszatér a normál kerékvágásba.”
Romain Grosjean második lehetősége meglepetésként hathat a Formula-1-ben a Lotus csapatnál.
„Nagyon furcsa, miután 2010-ben nem kapott egy második esélyt. Most sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik, és ő is csak egy srác. Általában egy üzletben nincs két lehetőséged, de most ez az. Az új lehetőség részben annak a ténynek tudható be, hogy a versenyző menedzsmentje a Lotus tulajdonosi köréhez tartozik, így tulajdonképpen ez a srác egy hazai pilóta. Ez egy kicsit olyan, mintha valaki szponzorokat hozna magával.”
Az autót lehetségesen Kimi köré építi a Lotus?
„Az autók mindig is versenyzők köré épültek. A rendelkezésre álló óriási adatmennyiség lehetővé teszi, hogy egy másik versenyzőre is rá lehessen építeni a gépet.”
„A Lotus egy igen erős benyomást tett az első téli teszten. A hotelbe menve is csak a Lotus volt mindenhol. Számomra azonban rettenetesen nehéz megszokni azt, hogy ők a Lotus. Nekem ők a Renault csapat is egyben. Az ember már kezdett hozzászokni ahhoz, hogy Heikki (Kovalainen) a Lotus színeiben versenyez. Hirtelen most egy másik névre hallgatnak, és ez a Lotus. Szerintem rettenetesen zavaros ez a helyzet, de valószínűleg az év végén minden visszatér a normál kerékvágásba.”
Romain Grosjean második lehetősége meglepetésként hathat a Formula-1-ben a Lotus csapatnál.
„Nagyon furcsa, miután 2010-ben nem kapott egy második esélyt. Most sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik, és ő is csak egy srác. Általában egy üzletben nincs két lehetőséged, de most ez az. Az új lehetőség részben annak a ténynek tudható be, hogy a versenyző menedzsmentje a Lotus tulajdonosi köréhez tartozik, így tulajdonképpen ez a srác egy hazai pilóta. Ez egy kicsit olyan, mintha valaki szponzorokat hozna magával.”
Mi várható 2012-ben a szezonban?
„A Red Bull nagyon domináns tudott lenni tavaly. Kérdés, hogy mekkora a különbség a többi csapathoz képest. A különbség folyamatosan csökken, de nem tudni, hogy ez milyen mértékben értendő. Ez nagymértékben függ a Ferrari és a McLaren csapattól. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a különbség nőtt és a Lotus is ott van. A Mercedes egy egyedülálló lehetőség előtt áll, mely a Ferrari és a McLaren előtt lehet, ha nem követik el ugyanazokat a hibákat, mint tették azt korábban.”
„A Red Bull nagyon domináns tudott lenni tavaly. Kérdés, hogy mekkora a különbség a többi csapathoz képest. A különbség folyamatosan csökken, de nem tudni, hogy ez milyen mértékben értendő. Ez nagymértékben függ a Ferrari és a McLaren csapattól. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a különbség nőtt és a Lotus is ott van. A Mercedes egy egyedülálló lehetőség előtt áll, mely a Ferrari és a McLaren előtt lehet, ha nem követik el ugyanazokat a hibákat, mint tették azt korábban.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése