A barcelonai teszten több szemlélődőnek is feltűnt, hogy a Red Bull Racing közel sem olyan intenzíven takargatta el az RB8-ast a kamerák és fényképezőgépek elől, mint tette azt a McLaren vagy a Ferrari saját gépével.
Egyesek arra következtetnek a Red Bull nyitottságából, hogy az idei gép komoly átalakításon fog átesni a soron következő harmadik teszt és az Ausztrál Nagydíj között.
Amint az arról az F1-Live is meggyőződhetett, a Ferrari és a McLaren Mercedes szerelői az autóra erősíthető takarópanelekkel és ponyvákkal a kezükben várták vissza az F2012-őt és az MP4-27-et a Circuit de Catalunya boxutcájában.
Amint a gép beérkezett a garázs elé, a csapattagok szorgosan takarták el az autó legkényesebb pontjait a kíváncsi tekintetek elől. Ide sorolható még a Mercedes is, mely csapat az autó orrkúpjára koncentrált kiemelten.
A Red Bull Racing ehhez képest feltűnően engedékeny volt. A szakírók többsége rögtön arra a következtetésre jutott, hogy az RB8-as közel sem a végleges formáját mutatta – ami egyébként számos istállóra igaz.
Mindenki azzal számol, hogy Adrian Newey a kipufogók kivezetésénél, egészen pontosan az abból kiáramló gázok hasznosításával fog trükközni az Ausztrál Nagydíj előtt. Az olasz omnicorse úgy véli, hogy a tervező a hátsó felfüggesztések környékén készül egy nagy dobással, melyet már jó ideje tesztelnek Milton Keynesben, de a pályán még nem került bevetésre.
A jelek szerint az RB8-ason egy továbbfejlesztett „virtuális csatorna” fog megjelenni, és a felfüggesztés elemei továbbra is kiemelt szerepet kapnak a gázok a kiaknázásában és irányításában.
Erre utal az is, hogy a Red Bull Barcelonában is hőálló anyaggal vonta be a felfüggesztés alkatrészeit, és így tesztelte azok funkcióját.
A Red Bull egy új első szárnyat fog elhozni ezen a héten Barcelonába, mely továbbra is hajlékony lesz, illetve felkerülnek a gépre az új aero csomag bizonyos elemei is, melyekből párat Ausztráliában is bevetnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése