Annak ellenére, hogy előzetesen a Monacói Nagydíj egyik legnagyobb esélyeseként többen is a Lotus F1 teamre voksoltak, az enstone-i alakulat mindössze két ponttal gazdagodott Kimi Räikkönen kilencedik helyezésének köszönhetően. A finn versenyzőt nem rázta meg különösebben a gyenge szereplés, és a csapat hivatalos honlapján elmondta, optimistán várja egyik kedvenc versenyét, a Kanadai Nagydíjat, ahol 2005-ben futamgyőzelmet ünnepelhetett.
Kimi, várod már a Kanadai Nagydíjat?
Kimi Räikkönen: Mindig is kedveltem a Kanadai Nagydíjat. 2005-ben már nyertem Montrealban, így jó emlékeket őrzök róla. A város az egyik legjobb hely a versenynaptárban, és nagyon élvezetes és kihívásokkal teli a versenypálya karakterisztikája.
Melyek azok a kihívások, amiket különösen kedvelsz?
KR: Ez egy érdekes hely. Az időmérő fontos, de nem egy jó eredmény szempontjából nem annyira lényeges, mert van néhány hely az előzésre. Kanadában egy stabil autóra van szükség, különösen a fékezés tekintetében, mert nagyon kemény féktávok vannak ezen a pályán. Ezen kívül a kerékvetőket is igénybe kell venni, és az autónk eddig nagyon jó volt ezeken a területeken. Ez is egy olyan pálya ahol az aszfalt felülete különböző, és olykor ez a hétvége során is megváltozik. Ez azért érdekes, mert az eltérő tapadási szint egy újabb kihívás lesz.
Ez egy utcai pálya – szükség van-e úgy összességében valamilyen szemléletváltásra?
KR: Ez egy utcai pálya, ettől függetlenül vannak olyan helyek, ahol lehet előzni, ezért nem kap akkor hangsúlyt az időmérő, mint például Monacóban. Ez egy olyan verseny, ahol gyakran tűnik fel a biztonsági autó, és talán nem is volt még olyan Kanadai Nagydíj, ami Safety Car nélkül zajlott volna le. Valószínűleg ez most is így lesz, ami megnehezíti a stratégiát, mert nem lehet előre megjósolni, hogy mikor lesz szükség a biztonsági autóra. De megvan az esély arra is, hogy éppen a megfelelő időben érkezik.
Mit gondolsz, a pálya megfelelő az E20 számára?
KR: A legtöbb helyen versenyképesek voltunk, és most is erre számítunk, de az első nap után mindig könnyebb ezt megítélni.
Monacóban nem igazán a tervek szerint alakultak a dolgok…
KR: Ilyen a versenyzés. A kilencedik hely volt a legjobb, amit aznap elérhettünk. Nem túl jó pozícióból indultam, és a verseny alatt is nehézségekbe ütköztem, szóval nem ez volt a legkönnyebb hétvége, de legalább szereztünk néhány pontot. Még mindig jobb, mint a semmi, de nem pontosan az, amit akartunk. Ha egy rossz versenyen két pontot szerzünk, az még nem a világvége. Még ha éppen nem is mi vagyunk a legjobbak, a folyamatos pontszerzés a szezon végén nagy különbségeket eredményezhet.
A monacói csalódás után van olyan terület, ami hangsúlyosabb szerepet kap szezon hátralévő részében?
KR: Egy verseny nem változtat azon a tényen, hogy eddig mindenhol elég erősek voltunk - a hétvége legnagyobb részében még Monacóban is. Monaco egy teljesen más pálya, és nem hinném, hogy túlságosan aggódnunk kellene amiatt, hogy nem a legjobban sikerült az a hétvége.
Hogyan működnek a kormánykerék beállításainak változtatásai?
KR: Kipróbáltunk valami mást a különleges kihívásokat támasztó monacói versenyen, ami nem működött. Lehetetlen úgy letesztelni valamit, hogy működni fog-e Monacóban avagy sem, anélkül, hogy ne ott Monacóban próbáljuk ki. Nem tesztelhetünk szabadon, és egyébként is túl sűrű a program. Az alapbeállításokkal elégedett vagyok, de ez még mindig egy olyan terület, amin dolgoznunk kell a csapattal.
Eddig hat verseny alatt hat különböző nyertes volt. Van esély arra, hogy Te lehetsz a hetedik?
KR: Eddig mindenhol gyorsak voltunk, és már dobogón is álltunk. Nehéz mindent eltalálni pontosan a megfelelő időben, ami ahhoz kell, hogy megnyerjünk egy nagydíjat. Már nyertem versenyeket más csapatokkal, és van egy olyan jó érzem, hogy a Lotus képes erős eredményekre. Eljön az a nap is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése