2012. április 22.

Bahreini Nagydíj - Futam

Egy nagyszerű versenyt zárhatunk a hétvégén, ugyanis Kimi és Sebastian a dobogón végeztek. Sebnek sikerült rajt-cél győzelmet aratni, míg Kimi a 11. helyről fantasztikus teljesítménnyel megszerezte a 2. pozíciót. Gratulálunk a fiúknak a szép eredményhez!  : )


Kimi Raikkönen:Azt gondolom, hogy egy esélyt adtunk neki, hogy megelőzzük Sebastiant, kicsit csalódott vagyok, hogy nem sikerült megcsinálni. Egy kis hibát elkövettem az elején a Ferrarival szemben, elvesztettem egy kis időt és aztán idő kellett, hogy újra megelőzzem. Atán elég könnyen elmentem az autók mellett. Majdnem sikerült is megnyerni, de legalább itt van mindkét autónk a dobogón és azt gondolom, hogy a tegnapi nap után elégedettek lehetünk és megérdemli a csapat azt, amit elértünk. Nagyon keményen dolgoztunk és eddig nem igazán voltunk 100%-ig elégedettek az autóval és már ideje volt, hogy egy rendes eredményt is felmutassunk. Lehet, hogy a verseny közepén könnyebben elmentem volna Romain mellett, de nincsenek csapatutasítások, ismerjük a szabályokat. Próbáltam elmenni mellette, amilyen gyorsan csak lehet, nyilván jobb lett volna ha gyorsabban megelőzöm. Nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy megszerezzük a győzelmet. Egy esélyem volt Sebastiannal szemben, de a fékezésnél a rossz oldalra indultam el, úgyhogy utána nem igazán volt más esélyem. Azt gondolom, hogy csalódás másodiknak lenni, de az utolsó futam után el kell fogadnunk és meg kell elégednünk a lehetőséggel.” 


Sebastian Vettel:Azt gondolom, hihetetlen futam volt, nagyon nehéz körülmények között versenyeztünk. Volt, hogy komoly előnyöm volt Raikkönennel szemben. Nagyon jól sikerült elcsípni a rajtot, nagyon fontos volt, hogy sikerült előnyt kidolgoznom a mögöttem lévőkkel szemben és ez fontosnak bizonyult később. Majdnem az összes szett guminkat elhasználtuk tegnap és látni is lehetett, hogy Kimi és Romain is milyen gyors volt. Nehéz volt a verseny, minden működött igazság szerint, a stratégiánk is. Köszönöm mindenkinek, a csapatnak, a szerelőknek, fantasztikus munkát végeztek, mint ahogy az első három futamon is. Azt gondolom, hogy nem voltunk elégedettek az autóval, voltak kéréseim, hogy mit állítsanak rajta, voltak új alkatrészek, oda-vissza variáltunk, rengeteg időt töltöttek a garázsban, rengeteget szereltek. Ezen a hétvégén is nagyon sokat dolgoztak és örülök, hogy sikerült összehozni a pole-pozíciót és aztán a futamot is. Kimi sikerült megspórolni egy szettet tegnap, úgyhogy minden etapot új gumin kezdett, így nagyon nehéz volt magunk mögött tartani. Azt gondoltam, amikor közeledett hozzám, hogy nem csak egyszer próbálja meg, hanem többször is. Aztán a verseny vége felé sikerült elhúznom tőle valamennyire és sikerült megtartanom az előnyömet. Büszke vagyok a csapatra. Nem én voltam az egyetlen, aki közvetlenül a verseny után megállt, volt ott egy pár autó, ami nem futotta meg a levezetőkört. Azt gondolom, hogy meglepett bennünket, hogy milyen tempót autóztunk és nagyon szorongattak minket hátulról, nem vettük le a lábunkat a gázról, de elég volt végül is az üzemanyag, tudtuk hogy hány kör lesz az elejétől a végéig és azt gondolom, hogy ez így rendben is volt.

Nagyon szoros ez a szezon, nagyon közel vannak a különböző autók egymáshoz és tényleg a legapróbb különbségek is hatalmas különbséget eredményeznek vasárnap. Az idény legelején azt gondoltuk, hogy a McLaren a legjobb autó és aztán azt láttuk, hogy vasárnap egész más lehet a kép. Vasárnap is az egyik legversenyképesebb csomaggal rendelkeznek, de ahhoz, hogy minden meglegyen, nagyon sok apró részletnke egyezni kell. Nagyon boldog vagyok, hogy ez most sikerült nekünk. A kínai fontos lecke volt számunkra, nagyon sokat megtudtunk az autó gyengéiről. Két különböző beállítással mentünk, itt most eldöntöttük, hogy az újat fogjuk használni és azt gondolom, hogy ez egy olyan pálya, ahol nagyon sok erőre van szükség. Az első három autó a Renault-val megy , úgyhogy gratulálok a Renault-nak is. Most boldog vagyok. Egy kicsit pihenhetünk és aztán odatesszük magunkat, hogy újra jó eredményt érjünk el.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése