2012. április 6.

A Red Bull egy listával vág neki Kínának


A Red Bull Racing több pontot is megfogalmazott az RB8-cal kapcsolatban, melyek segíthetnek kiaknázni a gépben rejlő teljesítményt.

Sebastian Vettel és Helmut Marko meg van győződve arról, hogy hamarosan sikerül megérteni az RB8 hátsó traktusát, mely a legnagyobb fejtörést okozza a csapatnak.

A Red Bull Racing több kipufogó-variációt is kipróbált már, szám szerint hármat, és a téli teszteken sejteni lehetett azt, ami az első két versenyhétvégén bebizonyosodott: az RB8 egyensúlyával leginkább az időmérőkön van probléma, amikor kevés üzemanyaggal kell teljesíteni a gyors köröket.

Egyelőre Adrian Newey még nem találta meg a legjobb módját annak, hogy merre irányítsa a kipufogógázokat, és többen úgy vélik, hogy az RB8-as padlólemeze körül kell keresni a gép gyenge pontját.

Helmut Marko megerősítette, hogy ezt a területet is alaposan elemezték:

„Természetesen ezt a lehető legpontosabban elemeztük. Ahogy az lenni szokott, több probléma is van. Reméljük, hogy tudjuk a fő okot”- mondta a tanácsadó a Servus TV-nek.

„Ezt nem lehet olyan gyorsan elhárítani, de ahogy a legtöbb probléma a mai Forma-1-ben, ez is az aerodinamikával kapcsolatos.”

Mindenkit meglepetésként ért a tény, hogy a Red Bullnak az okozza a legnagyobb fejtörést 2012-ben, ami eddig az erősségük volt: az aerodinamika, azon belül az RB8-as hátsó része.

„A problémánk az utolsó teszten kezdődött Barcelonában, ahol a második tesztnap (az új géppel, melyen már a kipufogókat a diffúzorra irányították – a szerk.) többé-kevésbé teljesen kiesett.”

„Volt egy sérülésünk a karosszérián. Ez a kavicságyból származott, és a törött első szárny sérülést okozott a padlólemezen. Délre elkészültünk az autóval, majd jött a váltóhiba. Ezzel az egész nap odavolt.”

Ennek is betudható az, hogy az RB8-as első része és a hátsó traktus nem állt még össze megfelelően:

„Ahogy az autó reagál, az a gép elejéből indul ki. Ami elől játszódik le, az az autó hátulján lesz érzékelhető az aerodinamikát illetően.”

Marko elmondta, hogy az új hátsó traktus ilyen késői bevetése negatív hatással volt:

„A kipufogógázoknak ilyen módon történő elvezetése már régóta a koncepcióink között szerepelt, de csak az utolsó tesztnapon kaptunk róla egy bizonyos mértékű tudást. Az igaz, hogy részben nem értettük azt, hogy mi mire hat.”

Egy kicsit Sebastian Vettelt is megviselte a tény, hogy az RB8 nem tudja folytatni elődje dominanciáját, és a német versenyző nem bánja, hogy az első két futam után van egy kis ideje, hogy összeszedje a gondolatait:

„Természetesen az embernek van egy kis ideje, hogy alaposabban megnézze az első két versenyt, hogy az egészet elemezze egy kicsit, de ezzel egy időben arra is, hogy egy kicsit lenyugodjon, és talán a családdal együtt ünnepelje a húsvétot. Arra, hogy egy kicsit újra feltankoljon az erejét illetően, mielőtt minden megy tovább a következő versenyen”- mondta a kétszeres bajnok.

Vettel jelenleg a hatodik helyen áll az összetettben, de a korábbi évekhez képest gyenge szezonkezdet nem szegte a kedvét, és nem mond le a harcról:

„Egyáltalán nincs bennem csalódottság. Az embernek azt is látnia kell, hogy nagyon-nagyon sok versenyünk van – szám szerint 20 -, és most még csak kettőn vagyunk túl. Talán most nem állunk optimálisan, de azt gondolom, hogy ennek ellenére jók voltunk, még akkor is, ha itt-ott nem 100 százalékosan teljesítettünk.”

„Tudjuk, hogy nagyon sok a tennivalónk. A cél, hogy a címért harcoljunk.”

A versenyeken jól mentek a Red Bull versenyzői, és az RB8 tempója is rendben volt – igaz nem minden körülmény között.

„Mindig sikerült péntekről szombatra javítani az autót, és világos, hogy vasárnapra is javítottunk rajta”- magyarázta Marko.

„Mark Webber abszolút versenyképes volt Melbourne-ben, de egy rossz rajtja volt, és Malajziában Vettel megfutotta a leggyorsabb kört, amint a pálya száraz volt, majd utána többnyire Webber volt a leggyorsabb.”

„De az nem segít, amikor az ember csak kis területen és kevés ideig a leggyorsabb, és az nem folyamatos. Mindenekelőtt, és gyakran elhangzott: jelenleg az az autó a döntő, amelyik a leggyorsabb, és nem mi.”

Vettelnek is feltűnt, hogy a McLarennél „jobban összeállt a teljes csomag, mint nálunk”.

Azonban a 24 éves címvédő meg van győződve az RB8-asban rejlő, még kiaknázatlan teljesítményről:

„Úgy gondolom, hogy erős autónk van – a potenciál megvan. Egyszerűen csak látnunk kell azt, ahogy ez összeáll. Abban természetesen az idő is segít egy kicsit, hogy pontosabban megértsük, mi az, ami nem teljesen jó.”

„Kínára van egy pár dolog a listánkon, és reméljük, hogy pénteken és szombaton a lehető legtöbbet fogunk majd ledolgozni ezekből, és szombaton és vasárnap talán egy kicsit jobban állhatunk ki.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése