2012. április 15.

Vettel elégedett ötödik helyezésével

Sebastian Vettel elmondta, elégedett a Kínai Nagydíjon megszerzett ötödik helyével a rossz időmérő edzés és rajt után – annak ellenére, hogy rövid ideig dobogót érő helyen autózott.

2011 világbajnoka vasárnap a 11. rajtkockába állhatott fel, majd lassú rajtjának köszönhetően a 15. helyre esett vissza.

A két kiállásos stratégia során rövid első két etapot teljesített és az utolsó körökben a második helyen haladt, de amint az abroncsok elkoptak Vettelt megelőzte mindkét McLaren és Red Bullos csapattársa, Mark Webber.

“Egyre nehezebb és nehezebb lett” – nyilatkozta Vettel. “Nem marad semmi a gumiból. Tudtam, hogy csak egyetlen esélyem akkor van, ha megszabadulok Kimitől. Azt hiszem, hasonló problémával küzdött ő is.”

Tavalyi Kínában Vettel úgy veszítette el a győzelmet Lewis Hamiltonnal szemben, hogy a három kiállást választó McLaren pilóta utolérte a két kiállással a verseny végén szenvedő Red Bullt.

“Azt hiszem, hasonló volt a helyzet tavaly is. Kissé más volt összességében, de az utolsó öt kör azonos volt – a mögülem érkezők megettek, mivel nem maradt gumim. Próbálod életre kelteni őket, többet kihozni belőlük, de már nagyon elhasználódottak. Próbáltam a fékegyensúllyal, a differenciálművel reagálni, mindent megtettem, de végül nem sikerült. Ez csalódás, met a dobogós helyezés közel volt, nem messze. Ennek ellenére, jó pontokat szereztünk és sikerült a 15. helyről felkapaszkodni.”

Vettel elmondta, az egyenesbeli sebesség hiánya hátráltatta a Red Bullt a verseny során.

“Összességében túl lassúak voltunk az egyenesekben. Sok időt veszítettünk ott. Ez őszintén szólva nehézzé tette az előzést.”

2011 világbajnoka csak saját magát hibáztatja az első körben elveszített pozíciókért.

“Azt hiszem, a rajtnál veszítettem egy kicsit. Túl későn indultam. Nem tudtam megtalálni a fokozatokat és kissé összezavarodtam. Szokás szerint meglehetősen gyors vagyok, amikor a lámpák kialszanak, de ma azt hiszem, én voltam az utolsó, aki a reagált. Nem voltam elég éber. Majd a Williams mögé kerültem és az egyes kanyarnál egymásnak értek, a fékre léptem és nem tudom, mi történt,. Majd újabb pozíciókat veszítettem – majdnem Heikki Kovalainennel szemben is alul maradtam, azt hiszem, nagyon rossz volt az első kör. A gumistratégiával azonban sikerült néhány pozíciót visszaszerezni.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése