2011. szeptember 4.

Brit Nagydíj: Boxban hagyott szerencse Red Bull módra

A Brit nagydíj eleinte a befújt diffúzor mizériáról szólt. Merthogy tipikus mentalitás F1-es berkeken belül: ha neked (RB) van valamid, amitől nagyon jó vagy, nekem (Fer. McL.) meg nincs, akkor el kell venni! Az első két szabadedzésen úgy tűnhetett félig meddig be is válik ez Seb idejét elnézve. Csakhogy a Red Bull ismét megmutatta miért is ők a bajnokok. A harmadik edzést Seb szépen megnyerte, és vártuk a hasonló folytatást délután. Aztán az időmérőn ugyan egy Red Bull diadalmaskodott, de nem Seb. Futamról futamra bebizonyosodik, hogy jelenleg a mezőny semmit nem tud kezdeni a két Red Bull-al! Az idei versenyeken Vettel hét alkalommal indult a pole-ból, őt „letaszítani „a trónról, csak Mark tudta, szintén egy RB7-el. Ismét Red Bull első sor! Ezért azt gondolom a többi élcsapatnak nem a befújt diffúzor miatt kéne panaszkodniuk, hanem fejleszteni a saját kis kasztniukat. Ugyanis miért Adrian Newey-t és mesteri csapatát kell büntetni azért, mert egy fejlesztést több mint tökéletes szintre vittek??! Az FIA „nagyon korrekt” módon szemétkedik a Red Bull-al, -mert túl jól teljesítenek- az élcsapatok nyavalygásának hatására, no meg azért, mert Bernie papa szemét csípi a sportág „egyhangúsága”.  Ahelyett, hogy  a Red Bullt akarják gátolni a többi csapat portáján kéne végre rendet tenni, hogy felzárkózzanak, és ne csak akkor tudjanak a dobogó felső fokára állni, ha a Red Bullnál taktikai, csapat, vagy vezetői hiba van. Mert eddig a kínai és kanadai első helyek ajándék győzelmek voltak!

Úgy látszik, Marknak nem megy a pole-ból való rajtolás. Főleg nem intermadiatek-en. Úgy ám,egy újabb esős verseny…. Sebnek viszont megy a lerajtolás. Így a fiatal bajnok már az első kanyarban átvette a vezetést. Szépen építgette előnyét, majd az első kerékcsere után vissza is állt a vezető pozícióba. A felszáradó pályán aztán lassacskán mindenki belekezdett a versenyzésbe, Lewis megelőzte Alonsot, majd a spanyol visszaelőzte.  Csakhogy 27. körben karöltve mentek kereket cserélni Sebbel. Vettel hátsó kerekét azonban nem tudták elsőre rögzíteni, konkrétan ferdén lett feltéve a kerékanya, így újra meg kellett emelni az autót, amivel rengeteg idő elment. Így Alonso, sőt még Hamilton is Seb elé került. Azt hiszem itt egy kisebb szívrohamot kaptunk. J AZ utolsó box kiállás alakalmával azonban Seb megelőzte Hamiltont, akinek spórolnia kellett a benzinnel. Azért ez is érdekes nem? Hogy számoltak a McLarennél akkor? :D Olyannyira belassult Lewis tempója, hogy a messzi-messzi távolból még Massa is beérte.  Szerintem etikátlan módon védekezett ellene Lewis amúgy… A másik érdekes momentum a McLarennél: Button esete a jobb első kerékkel. Lötyögő kerékkel engedték ki a boxból, ami aztán le is esett. Még jó, hogy nem történt baleset miatta. Így hazai közönség előtt Jenson kiesett, Lewis meg leszerepelt, a csapatának köszönhetően. A befutó pedig, első helyen Alonso, másodikként Sebastian ért be. Mark két pozíciót visszaesve, harmadikként zárt a hétvégét. Lewis és Felipe mondhatni kéz a kézben értek be a 4.-5. helyen.
Teljes deja  vu érzés!  Ismét Red Bull-től szeretettel… ezúttal a Ferrarinak.  Nyilvánvaló tény, hogy Sebastian a boxban vesztette el győzelmét. Az előre hozott harmadik kerékcserének köszönhetően a futam végére teljesen elhasználódtak az abroncsai, így nem volt csoda, hogy a senkitől sem zavartatott Fernando gyorsabb volt nála. A pályán viszont nem hiszem, hogy meg tudta volna előzni Sebet, főleg mert meg lett volna a tempó béli különbség. De nem vagyok híve a mi lett volna ha… dolgoknak.
Vasárnap másik botrányt keltő dolga Markhoz fűződik. És az ominózus üzenettől. Csapat utasítás? Nem hinném. Emlékszünk a tavalyi török nagydíjra…? Teljes mértékben egyet értek Hornerrel. A 2. - 3. helyen befutó két pilóta és a 33 pont az többet ér, mint két nullázó pilóta a pálya szélén! Ugyanis ne az utolsó körökben kakaskodjanak. Ez a futam bármely részén teljesen jó lett volna, de mikor a versenytáv 95% lement, akkor az egyén érdeke helyett a csapatérdek áll fent. Szerintem. És azért ez egy csapatsport. Webber elmondta, hogy nem tartotta be Horner kérését, ergo nem azért nem előzött, mert nem előzhetett.
Teszem hozzá, ha fordított lett volna a sorrend, akkor is egyet értettem volna a döntéssel
.
És alapjában nem kellett volna ennyire felfújni ezt az ügyet. Elvégre, nem a tavalyi német nagydíjról és a Ferrariról volt szó. Na, az volt ám a csapatutasítás!!!
Legközelebb Németországra irányul a figyelem, két hét múlva Nürburgring!
Reméljük, a mi fiatal német bajnokunk megszerzi első hazai sikerét! J
By: Meli (Basi87)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése