Elérkezett a várva várt pillanat! Március 27-én ismét felbőgtek a motorok, kialudtak a piros lámpák és kezdetét vette a 62. Formula-1-es szezon. /Mint tudjuk a Bahreini futam határozatlan ideig elmarad./ Az előzetes tesztek értékelése után a box utca nagy része arra az eredményre jutott, hogy a Red Bull megőrizte tavalyi fölényét. Adrian Newey mestermunkája az RB7 körönként 3-5 tizedmásodperccel volt gyorsabb a többi autónál. Miközben a csapatok próbáltak lépést tartani a Red Bullokkal, Seb totális nyugalommal végezte a dolgát. Sőt, kipróbálta magát a helyiek kedvenc sportjában, a birkanyírásban, a szokásos mosolyával és magabiztosságával sétálgatott és közben boldogan mesélte, hogy jelenleg a konyhában tartja a vb címét, és nem szívesen válna meg tőle. „Idén mindent a nulláról kell kezdenem – mondta. – Csak azért, mert az én autómon van az 1-es szám, még nem leszek 2-3 tizeddel gyorsabb.” Hát Seb, nem vitás, ettől nem is. De valamit mégis csak tud ez a fiatal srác, ugyanis új autóját – amit Szeszélyes Kylie-nak hív- KERS nélkül 8 tizedes előnnyel a pole pozícióba repítette. Amikor rákérdeztek, miért nem használta ki a hibrid rendszer plusz 80 lóerejét viccelődve ennyit mondott: „Nem találtam a gombját” Holott az igazság az, hogy a RB már pénteken nemes egyszerűséggel kiszerelte a rendszert.
A rajt különösebb problémák nélkül lezajlott, többen a KERS hiánya miatt Seb rossz rajtját várták, ám a német simán kilőtt és faképnél hagyta a mezőnyt. Lewis eleinte tartotta a lépést a címvédővel, és a 14. körben gyors és precíz kerékcsere után Seb gond nélkül visszaállt az élre. A futamot nem mondhatjuk a legizgalmasabb versenynek, de 4 hónap szünet után ennek is örültünk. Vettel sima rajt-cél győzelmet aratott. A vezetése alapján teljesen megérdemelte, végig koncentráltan, hiba nélkül vezetett. A vetélytársak felköthetik a kis gatyójukat, ugyanis Sebastian Vettel mentalitásban is sokat erősödött. Hamilton ugyan kirándulást tett a kavicságyba, de így is behozta a 2. helyre a McLarenjét. A meglepetést a Renault-val brillírozó Petrov szolgáltatta, ugyanis a dobogó 3. helyéig száguldott. A Ferrarit vezető Alonso lett a 4. míg a másik Red Bull 5. helyen ért célba Mark vezetésével. Button és Massa a 6. – 7. helyen, önmagukhoz képest alulteljesítve futottak be.
A hétvégén debütált a legújabb fejlesztés is: a DRS –azaz légellenállás csökkentő rendszer. Ez a pilótafülkéből irányított állítható hátsószárny arra hivatott, hogy az előzéseket megkönnyítsék. Hát az Albert parkban nem igazán vált be, de ne ítéljünk elsőre. Bár kérdem én, miért kell a Formula-1 –ben az előzést megkönnyíteni?
Egyelőre azonban az biztos, hogy a Red Bull és Sebastian ott folytatták, ahol tavaly abba hagyták. A kérdés az, hogy sikerszériájuk és félelmetes előnyük meddig tart ki? Nos, folytatás kettő hét múlva Malajziában…..
By: Meli (Basi87)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése