Az egész akkor kezdődött, amikor Sebastian összetörte az autóját a pénteki első szabadedzésen. Úgy láttam itt kicsit pánikoltak a Vettel rajongók J Bevallom, én is :D Ugyanis Seb pont akkor hajtott ki az intermediate-eken, amikor a legjobban kezdett el zuhogni. Az első körében felúszott a 11-es kanyarban, de ő magabiztosan mondta Rocky-nak (Seb mérnöke), hogy: „Újra próbálkozom.” Na ezt nem kellett volna. Mert amint megpróbált kigyorsítani a híres 8-as kanyarból, rásodródott a vízzel teli külső rázókőre, amitől az RB7-es azonnal vad forgásba kezdett. Fájdalom, de neki is csapódott a szemközti szalagkorlátnak. És bár Seb szerelő csapata fantasztikus munkát végeztek, sajnálatos módon nem tudták befejezni az autót, így Seb a garázsban üldögélt, miközben a többiek a felszáradt pályán körözgettek. Még Mark szerelőinek is be kellett segíteniük. Mindez azonban nem különösebb módon rendítette meg az ifjú bajnokot: a másnap reggeli edzésen simán megszerezte a P1poziciót, sebtében összekapott autójával. A pole pozíciót meglepetés nélkül Seb szerezte meg. Sőt Vettel olyannyira jó időt ment, hogy tök lazán egy kör után kiszállt az autójából, és a többieket stresszelve a kivetítőn kísérte figyelemmel a Q3 végét. Hát, laza vagy Vettel! :)
Aztán a későbbiekben Sebastian szinte rutinból tartott oktatást a többieknek. Ugyanis van mindenki más és van Sebastian Vettel. Amennyiben nincs taktikai hiba, elrontott kerékcsere, összetört autó, egyszerűen senki nem tud a közelébe férkőzni. A látottal alapján kijelenthetjük, hogy ez nem csupán a fantasztikus Red Bull elsöprő technikai fölénye, hanem Seb az, akin a különbség múlik. Ugyanis Mark Webber hiába ül ugyan olyan autóban, mint csapattársa, ő mégis verhető… Futam előtt a rajtrácson egy nagyon érdekes pillanatnak lehettünk tanúi. Óriási zaj, mászkáló emberek, örül sürgés-forgás, tehát egy szokásos rajtprocedúra előtti utolsó lépések. A mi mindig mosolygós bajnokunk felcsapott sisakrostéllyal, lehunyt szemmel ül a pilótafülkében. Szinte le lehet olvasni az arcáról, ahogy tizedmásodpercről tizedmásodpercre végigmegy a rajt forgatókönyvén. Kis gáz, kéz a kuplungkaron, a piros lámpák kialszanak, kar felenged, a jobb láb finoman, aztán egyre erőteljesebben lenyomja a gázpedált… 100 km/óránál bekapcsolja a KERS-t, a féktáv előtt egy gyors pillantást vet a tükörbe: huh, Mark beragadt Rosberg mögé.
Minden rendben van. És innentől nem is igazán látjuk többet. Mígnem kiszáll autójából, odarohan a csapatához, hadonászik, felmutatja győzelmi védjegyét és ünnepelni nem kezdi győzelmét, mint egy boldog kisgyerek. A tizenharmadik győzelmét.
A többi helyért azért folyik a küzdelem. Elég rendesen. Webber, Button, Alonso, Rosberg és Hamilton ide-oda vándorolnak, előznek. Mark Webber lett a második, Alonso 3. helyen zárt. A mögötte semmit sem változó sorrend pedig Heidfeld, Petrov, Buemi személyében mutatkozik. Tehát maga a futam jó volt. Sajnos úgy néz ki az utolsó Török Nagydíjat láthattuk. Mondhatni eljött a félhold alkonya…. és az utolsó Török szultán ideje, aki nem más, mint Sebastian Vettel.
/Az infoért köszönet az Auto Motor magazin egyik szerkesztőjének J /
By: Meli (Basi 87)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése