A Lotus nagykövete, a kétszeres világbajnok, Emerson Fittipaldi a Maláj Nagydíj után elmondta, az idei szezon ígéretesebbnek tűnik a tavalyinál, és nagy örömmel tölti el, hogy hat világbajnok van a mezőnyben, köztük Kimi Räikkönen, aki rögtön visszatérése után máris csúcsformában van.
Ez a szezon elég klasszikusan alakul. Ön hogyan látja ezt a pálya széléről?
Emerson Fittipaldi: A verseny jobb mint tavaly, és jó látni, hogy a csapatok közelebb vannak egymáshoz, és néhányan még a Red Bullnál is gyorsabbak. És persze nagyszerű hat világbajnokot és sok új tehetséget látni a mezőnyben.
Kimi Räikkönen még csak két futamon van túl, de úgy tűnik semmit sem veszített a sebességéből. Meglepő hogy ilyen gyorsan visszarázódott az F1-be?
EF: Engem meglepett, hogy Kimi ismét csúcsformában van. Michael Schumacher idén ismét formában van, de kellett két év ahhoz, hogy felvegye a ritmust. Kiminél ez már az első teszten megvolt.
Romain Grosjean ismét jó helyre kvalifikálta magát, de végül négy kör után a kavicságyban landolt. Mit tanácsolna neki?
EF: Ugyanazt tanácsolnám, mint minden versenyzőnek, főleg egy fiatal pilótának: először is be kell fejezni egy versenyt, és csak ez után tudod elsőként befejezni.
Mint pilótapárosról, mit gondol Räikkönen és Grosjean együttműködéséről a többi csapathoz képest?
EF: Vannak jó párosítások, és ez alól a Lotus sem kivétel. Ha valaki olyan jó versenyző, mint Kimi, és olyan jó tempót mutat mint Romain, akkor az eredmények jönni fognak.
Volt egy közel egy órás piros zászlós periódus a verseny alatt. Mennyire nehéz pszichikailag egy versenyzőnek amikor megszakítanak egy futamot?
EF: Én abszolút támogatom, hogy meg kell állítani a futamot ilyen körülmények között, amikor a vízen felfutás lehetősége fennáll. Ilyen feltételek mellett a versenyző semmit nem tud tenni, hogy megvédje magát. Úgyhogy azt gondolom, hogy ebben az esetben a piros zászló hasznos a versenyzőknek, hiszen ők képesek újra elrajtolni, és ilyenkor az új start a legjobb számukra.
A Lotus ismét bizonyította, hogy gyors, de Räikkönen sebességváltó problémája utáni büntetés miatt talán nem a legoptimálisabb eredmény született. Mit gondol, az E20 hol áll a McLarenhez, a Red Bullhoz, a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest?
EF: Az összes csapat közül a Lotus fejlődött a legtöbbet. Boldog vagyok, hogy együtt ünneplehettük meg az 1972-es világbajnoki címem 40. évfordulóját, és végignézhetem hogyan válnak ismét komoly versenycsapattá az F1-ben. Tudom, hogy nagyon sok ember munkája van ebben, és biztos vagyok abban, hogy jó munkát végeznek. Minden tiszteletem az új menedzsmentnek, és különösképpen barátomnak, Eric Boullier-nek.
A változó időjárási körülmények között általában előtérbe kerül a tapasztalat. Ennek tükrében mennyire nyűgözte le Sergio Pérez, aki még csak a második szezonját futja, és máris kihívást jelentett az élen álló számára.
EF: Azóta ismerem Sergót, amióta gokartozik, és ő mindig is gyors volt. Ő Mexikó új F1-es reménysége, és ez nagyon jó hír. Tökéletes stratégiája volt, és úgy vezetett mint egy veterán. Akkor futotta meg a leggyorsabb köröket, amikor igazán számított, és így mindenki őt követte.
Ön hihetetlenül korán ért el sikereket az F1-ben. Mit gondol, mi járhat most Sergio fejében? És mennyit álmodozhat a Ferrariról?
EF: Azt hiszem ő már beszélt ezekről a dolgokról, és elmondta, hogy minden tőle telhetőt megpróbál kihozni ebből a szezonból. Most ismét megmutatta, hogy nagyon koncentrált, így nem mondanám, hogy álmodozik, sokkal inkább a jelennel foglalkozik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése