2012. március 22.

Räikkönen: Egyenlőre nem megy minden flottul

Kimi Räikkönen a Maláj Nagydíjat megelőzően elismerte, egyelőre nem megy minden flottul számára.

A finn „Jégember” a hetedik helyen fejezte be az évadnyitó ausztrál versenyt, de elmondása szerint egy sokkal jobb futamot is futhatott volna Melbourne-ben, az Albert Parkban.

„Hőség!” – kezdte Kimi Räikkönen, közvetlen a Maláj Nagydíj előtt, mely minden bizonnyal nagyon forró lesz az időjárást illetően is.

„Most megpróbálunk megbirkózni a következő kihívással, az itteni forró és párás időjárással Malajziában.” – tette hozzá Kimi. „Nyilvánvaló, hogy szép és hálás dolog néhány ponttal nyitni a szezont. Őszintén szóval nem tudom, hogy ennél sokkal többet várhattunk volna az első versenyhétvégén, két év szünet után.”

„Az első naptól (Jerez) jó érzés az autóban ülni, de sosem lehet tudni pontosan azt, hogy mennyire lesznek versenyképesek az új berendezések, összehasonlítva a többi új autóval a mezőnyben. Nos, most legalább már tudunk erről valamit. Mindig is éreztem magamban azt, hogy képes vagyok visszatérni ehhez a versenyzéshez, de most elismerhetem, kaptam pár jó választ a kisebb kétségeimre, hogy milyen gyorsan is tudok alkalmazkodni a verseny ritmusához, miután egy ideig távol voltam.”

„A sebesség megvan. Ez rendben is van. Az autó is jó. Néhány kérdést illetően azonban még fejlődnünk kell, ami különösen az időmérő edzés rutinját érinti. Ismertem mindezt, mielőtt Melbourne-be utaztam volna, de időbe telik, míg minden összeáll az új dolgokkal, taktikával és az összes procedúrával.”

„Szombaton egyáltalán nem voltam boldog. Volt néhány kérdésünk ezt illetően, és egy nagyon gyenge helyet sikerült szereznem a rajtrácson vasárnapra. Összességében azonban egy tökéletes startot vettem az ideális íven, és természetesen egy nagyon jó versenyem is lehetett volna. Az első kanyarban azonban gondjaim akadtak, így mindent újra fel kellett építenünk, hogy ott tudjunk lenni a Top-10-ben. Az első szett gumikat nem éreztem jónak, de aztán láttam, hogy a többieknek még több a problémájuk ezekkel. Elég trükkös volt megelőzni az autókat. A DRS nem segít sokat az olyan pályákon, mint az Albert Park. A Sauber autók elleni csata során elmondható volt, hogy túl erősen gyorsítottak ki a kanyarokból, ahol épp a DRS zóna kezdődött.”

„A biztonsági autós fázis szintén nem segített. Kaptam egy új szett gumit, de a verseny újraindítását követően nagyon nehéz volt azokkal a megfelelő munka. Végül azonban minden jól ment. Az utolsó körben visszakaptunk néhány helyet, és igen kielégítő volt a hetedik helyen befejezni az első versenyt.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése