2012. március 15.

Räikkönen: Kicsit idősebb lettem, de minden ugyanolyan

Mielőtt felbőgnének a motorok a 2012-es idénynyitó első szabadedzésén, és kezdetét venné a szezon, ma délelőtt megtarották a verseny hivatalos sajtótájékoztatóját, melyen többek között a Lotus színeiben visszatérő Kimi Räikkönent kérdezték az újságírók.

Kimi, Isten hozott ismét a Formula-1-ben. Mennyit változtott Kimi azalatt a két év alatt, míg a WRC-ben versenyeztél? És mennyire változott meg a vezetési stílusod?
Kimi RÄIKKÖNEN: Oh, nem igazán tudom. Nem hiszem, hogy sokat. Kicsit idősebb lettem, ennyi. Tényleg minden ugyanaz.

Jó érzés volt ismét Formula-1-es autóban ülni?
KR: Igen, jó érzés volt. A kocsi tényleg nem sokat változott, érzetre nagyon hasonló vezetni. A gumik kicsit másabbak. Több nehézségre számítottam az abroncsokkal kapcsolatban, de elég jónak tűnnek, különösen, mikor még újak – természetesen hamarabb elkopnak, de ettől még jó velük vezetni.

A teszteken elég jó köridőket produkáltál a csapattársaddal, Romain Grosjeannal együtt. Mennyire reális az a tempó?
KR: Valószínűleg gyorsabbak lehettünk volna, ha úgy akarjuk, de egyelőre nem tudhatjuk, mit csinálnak a többiek. Az autó jónak tűnik, a köridők a tesztek során rendben voltak – hogy ez mire lesz elég, majd kiderül a hétvége és a következő néhány verseny során, de egyelőre minden OKÉ.

Elárulnád, hogy melyik autóversenyző a példaképed?
KR: Továbbra sincs példaképem. Természetesen, mindig szurkoltam a finneknek, hogy jó eredményeket érjenek el. De komolyan nincs… sosem volt egy versenyző sem, akinek jobban drukkoltam, vagy akire felnéztem volna.

Most kezdődik a második karriered. Milyen tapasztalatokat hozol magaddal a Ferraritól?
KR: Nem gondolom, hogy ez a második karrierem lenne. Az elmúlt két évben is ugyanúgy versenyeztem, mint korábban, csak más autókkal. Különböző csapatokkal dolgoztam már együtt, és mindegyik kicsit másképp intézi a dolgait, azért mert mindegyik más nemzetiségű. De mindig tanulsz az emberektől, és a csapatoktól, nekem pedig többnyire szép emlékeim vannak ezzel kapcsolatban.

Évekig a Formula-1-ben versenyeztél, de az elmúlt két évben kívülről figyelted az eseményeket. Mit szeretsz a legjobban és mit a legkevésbé az F1-ben?
KR: Nem igazán követtem nyomon az eseményeket elmúlt években, az emberek ugyanazok, és a dolgok is ugyanúgy történnek. Ahogy én látom, nem sok minden változott. Nincs több hozzáfűzni valóm.

Ha olyan távol áll tőled a Formula-1-hogy nem is nézted a versenyeket, akkor miért jöttél vissza?
KR: Más dolgom volt, mint a futamokat nézni. Ez nem azt jelenti, hogy nem szeretem a sportágat. Ha nem szeretném, nem lennék itt. Mindig is szerettem a versenyzést, de más dolgom volt, ami lefoglalt. Megnéztem néhány versenyt, amikor otthon voltam, és éppen az ment a TV-ben, de mikor más dolgom volt, nem akartam mindenáron TV közelbe kerülni, hogy lássam a futamot. Örülök, hogy ismét itt vagyok, és ahogy azt már elmondtam, ha nem így lenne, nem jöttem volna vissza. De szeretem a Formula-1-es versenyzést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése