Norbert Haug, a Mercedes-Benz Motosport alelnöke a brit AUTOSPORT hasábjain rengeteg érdekes kérdésre választ adott az őt kérdező rajongóknak.
Haug többek között kitért Kimi Räikkönen és Mika Häkkinen tehetségére is.
Haug többek között kitért Kimi Räikkönen és Mika Häkkinen tehetségére is.
Kérdés: A Mercedes céljai, kilátásai?
Norbert Haug, a Mercedes-Benz Motorsport alelnöke: „Határozottan szeretnénk egy lépést megtenni előre. Az elmúlt két esztendőben a negyedik helyen zártunk, ami normális esetben azt jelenti, hogy 6 autó van előttünk. A célunk az, hogy rendszeresen ezen csoport tagjai legyünk. A megfelelő irányban haladunk előre.”
Kérdés: Schumacher képes a győzelemre?
N.H: „Igen. Ha egy olyan autót adunk neki, mely képes a győzelemre, és a bajnoki cím megszerzésére, akkor meg tudja csinálni, akárcsak Nico.”
Kérdés: Hogy döntik el, hogy ki teszteljen? Feldobnak egy érmét, hogy ki és melyik nap ül autóban?
N.H: „Nincs szükség arra, hogy feldobjuk egy érmét. Az egyik versenyző vezeti az autót az egyik napon, míg a másik a másik napon. Sokféleképpen el lehet ezt dönteni.”
Kérdés: Csalódott a Mercedes GP teljesítményében az elmúlt két évben, miután egy világbajnok csapatot vettek át?
N.H: „Nem. A csalódás nem segít. Mindannyian tudjuk, hogy időbe telik, míg rendszeresen az első három csapat között leszel.”
Kérdés: „Hiba volt elválni a McLaren-től, mellyel közösen sikeresek voltak? Miért áldozták fel ezt, hogy mindent újra a semmiből kezdjenek? Különösen akkor, amikor sok gyártó távozni kényszerült…
N.H: „A McLaren szeretett volna belépni a sportautók piacára, amit mi tiszteletben is tartottunk. Még mindig egy nagyszerű partneri kapcsolat van közöttünk, és fantasztikus a munkakapcsolatunk a McLaren-nel. Az egyik legsikeresebb csapat voltunk a múltban, és az elmúlt másfél évtizedben.”
Kérdés: A W02 egy rövid tengelytávval rendelkezett, és az egyik legrosszabb gumikopást mutatott az összes csapat közül. Már megoldották ezt a problémát a W03-nál?
N.H: „Igen, azt gondoljuk, hogy a jó irányban haladunk előre. Konkrét kérdéseket azonban nem látok a gumikopást illetően.”
Kérdés: Mennyit fizetne Adrian Newey-nak, hogy a Mercedes csapatnál dolgozzon?
N.H: „Adrian még mindig egy jó barátom, és ez a McLaren Mercedes csapatnál eltöltött időszak óta van így. Nagyon tisztelem az ő erősségeit, mint tervező és ember. De ő a Red Bull csapatnál dolgozik, és mi pedig az Ezüst-Nyíl vagyunk a Mercedesszel. Mindketten tiszteljük egymást, és Adrian biztosan tudja, hogy mik a céljaink: fejlődni és érdekes versenyeket előidézni ott elől. Remélem, hogy ez előbb megtörténik, mint később.”
Kérdés: Kinek volt nagyobb tehetsége? Mika Häkkinen, vagy Kimi Räikkönen?
N.H: Mindkét srácot nagyon magasan értékelem. De lehetetlen összehasonlítani őket, mivel nem igazán versenyeztek egymással. Sőt, Mika erősen ajánlotta nekem Kimi-t, és meg voltam győződve a Sauber csapatnál futott első köre után, hogy egy nagy tehetség. Mika minden bizonnyal a valaha volt egyik legjobb versenyző, és még mindig a Mercedes-Benznek dolgozik, valamint egy nagyszerű barát is.”
Kérdés: F1-es hétvége, vagy DTM?
N.H: „Egyik a másik után.”
Kérdés: Ön tényleg egy igazi drift-király, ahogy Schumacher mondja?
N.H: Nem szállok szembe Michael szavaival.
Kérdés: SLR, vagy SLS?
N.H: „Nem veszel nekem egyet?”
Kérdés: Schumacher képes a győzelemre?
N.H: „Igen. Ha egy olyan autót adunk neki, mely képes a győzelemre, és a bajnoki cím megszerzésére, akkor meg tudja csinálni, akárcsak Nico.”
Kérdés: Hogy döntik el, hogy ki teszteljen? Feldobnak egy érmét, hogy ki és melyik nap ül autóban?
N.H: „Nincs szükség arra, hogy feldobjuk egy érmét. Az egyik versenyző vezeti az autót az egyik napon, míg a másik a másik napon. Sokféleképpen el lehet ezt dönteni.”
Kérdés: Csalódott a Mercedes GP teljesítményében az elmúlt két évben, miután egy világbajnok csapatot vettek át?
N.H: „Nem. A csalódás nem segít. Mindannyian tudjuk, hogy időbe telik, míg rendszeresen az első három csapat között leszel.”
Kérdés: „Hiba volt elválni a McLaren-től, mellyel közösen sikeresek voltak? Miért áldozták fel ezt, hogy mindent újra a semmiből kezdjenek? Különösen akkor, amikor sok gyártó távozni kényszerült…
N.H: „A McLaren szeretett volna belépni a sportautók piacára, amit mi tiszteletben is tartottunk. Még mindig egy nagyszerű partneri kapcsolat van közöttünk, és fantasztikus a munkakapcsolatunk a McLaren-nel. Az egyik legsikeresebb csapat voltunk a múltban, és az elmúlt másfél évtizedben.”
Kérdés: A W02 egy rövid tengelytávval rendelkezett, és az egyik legrosszabb gumikopást mutatott az összes csapat közül. Már megoldották ezt a problémát a W03-nál?
N.H: „Igen, azt gondoljuk, hogy a jó irányban haladunk előre. Konkrét kérdéseket azonban nem látok a gumikopást illetően.”
Kérdés: Mennyit fizetne Adrian Newey-nak, hogy a Mercedes csapatnál dolgozzon?
N.H: „Adrian még mindig egy jó barátom, és ez a McLaren Mercedes csapatnál eltöltött időszak óta van így. Nagyon tisztelem az ő erősségeit, mint tervező és ember. De ő a Red Bull csapatnál dolgozik, és mi pedig az Ezüst-Nyíl vagyunk a Mercedesszel. Mindketten tiszteljük egymást, és Adrian biztosan tudja, hogy mik a céljaink: fejlődni és érdekes versenyeket előidézni ott elől. Remélem, hogy ez előbb megtörténik, mint később.”
Kérdés: Kinek volt nagyobb tehetsége? Mika Häkkinen, vagy Kimi Räikkönen?
N.H: Mindkét srácot nagyon magasan értékelem. De lehetetlen összehasonlítani őket, mivel nem igazán versenyeztek egymással. Sőt, Mika erősen ajánlotta nekem Kimi-t, és meg voltam győződve a Sauber csapatnál futott első köre után, hogy egy nagy tehetség. Mika minden bizonnyal a valaha volt egyik legjobb versenyző, és még mindig a Mercedes-Benznek dolgozik, valamint egy nagyszerű barát is.”
Kérdés: F1-es hétvége, vagy DTM?
N.H: „Egyik a másik után.”
Kérdés: Ön tényleg egy igazi drift-király, ahogy Schumacher mondja?
N.H: Nem szállok szembe Michael szavaival.
Kérdés: SLR, vagy SLS?
N.H: „Nem veszel nekem egyet?”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése